Komoly hazai tejipari beruházást adtak át

2019.09.11. 17:02

A vidékfejlesztési politika stratégiai célja az agrárgazdaság és élelmiszeripar versenyképességének fejlesztése, egyúttal a vidéki munkahelyteremtés és munkahelymegőrzés a mezőgazdaságban. Emiatt főként a munkaerő-igényes ágazatok, mint például az állattenyésztés, a kertészet, illetve az élelmiszer-feldolgozás támogatásai kerültek előtérbe - hangsúlyozta Kis Miklós vidékfejlesztésért felelős államtitkár a Zilda tejfeldolgozó üzem avatásán Mágocson.

A Zilda tejfeldolgozó üzem egy teljesen új, korszerű, energiatakarékos, a kor legmodernebb technológiáját alkalmazó kézműves, kis kapacitású tejfeldolgozó üzem, melynek a fejlesztéséhez a közel 483 millió forint Vidékfejlesztési támogatás is hozzájárult. A beruházás mintegy 970 négyzetméter alapterületű épületcsarnokon valósult meg, melynek keretein belül joghurtot, lágy sajtot, érlelt kemény sajtot állítanak elő.

A ZILDA várhatóan idén decemberben hozza forgalomba az új kézműves üzem első tejtermékeitForrás: MSN.COM

Kis Miklós az avató ünnepen elmondta: a tejágazat beruházási elképzeléseinek támogatását négy főbb beruházási jellegű pályázat szolgálta, melyen az Irányító Hatóság ez idáig több mint 170 milliárd forint összegű támogatási döntést hozott. A Vidékfejlesztési Program élelmiszer-feldolgozást támogató első felhívása keretében eddig 40 tejfeldolgozó üzemet támogattak, részükre közel 9 milliárd forintot kötöttek le. Emellett elérhető volt a tejágazat számára is a mezőgazdasági- és feldolgozó üzemek energiahatékonyságának javítását célzó, mintegy 35 milliárd forint keretösszegű kiírás is. Szintén a tejtermelő tehenészetek fejlesztését célozza a tejágazat szerkezetátalakítását kísérő állatjóléti támogatás mintegy 36 milliárd forintos összege is, amely az állatok javát szolgáló szigorú higiéniai és takarmányozási előírások betartásához járul hozzá.

A ZILDÁ-ról

A ZILDA tejüzem az 1992-ben alakult Makrom Kft. új irányvonala. Céljuk, hogy a saját, jó genetikájú állatállományukból származó, jó minőségű, GMO mentes tejüket „földtől az asztalig" program keretében dolgozzák fel.

A ZILDA márkanevet a vállalkozás magyar tulajdonosainak keresztnevéből képezték (Zoltán, Ildikó, Daniella, Adrienn), azt üzenve ezzel a fogyasztóknak, hogy a márka minőségéhez a tulajdonosok a nevüket adják.

A cég várhatóan 2019 decemberétől ivóleveket (tej, kakaó), savanyított tejtermékeket (joghurt, fagylalt alapok, tejföl) és sajtokat (friss sajtok, mint gomolya, ricotta, érlelt sajtok és gyúrt sajtok, mint mozzarella, kaskaval) fog forgalomba hozni ZILDA márkanév alatt.

Az agrártárca államtitkára tájékoztatása szerint a Vidékfejlesztési Program keretében folyamatosan valósulnak meg a beruházások. A jövő szempontjából rendkívül fontos, hogy a magyar vidék gazdaságának legyen igénye és képessége a megújulásra. Ebben az időszakban és a következő ciklusban is az a céljuk, hogy a magyar vidéken hosszú távon is életképes gazdaságokat támogassanak, akik stabilitást adnak a helyi közösségeknek. Ehhez növelni kell a magyar mezőgazdasági vállalkozások termelékenységét és hatékonyságát, hiszen a modern technológiákat követő mezőgazdaság az, amely a sikeres és tudásalapú vidék alapjait teremtheti meg.