Vágólapra másolva!
A Volkswagen a csütörtökön kezdődött Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) mutatta be partnerével, az eClassics-szal közösen megalkotott új, elektromos meghajtású Volkswagen Bogár prototípusát. Az átalakítás során kizárólag olyan új alkatrészeket használtak fel, amelyek sorozatgyártásában már megállapodtak.
Vágólapra másolva!

„Az elektromos Bogár ötvözi a klasszikus autónk báját és a jövő mobilitását. A Volkswagen Group Components innovatív e-alkatrészei a motorháztető alatt vannak - ezekkel dolgozunk a történelmileg fontos jármű elektromossá tételében, ami egy eléggé érzelmes folyamat"- mondta Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components igazgatóságának tagja.

Az átalakítás technikai alapját a Volkswagen új e-up! technológiájával tesztelt gyártási alkatrészei biztosítják, melyeket a Volkswagen Group Components gyártóhelyein készítenek. Ennek eredményeként az elektromos motort és a sebességváltót Kasselben gyártják, az akkumulátor rendszer alkatrészeit pedig a Brunswick szállítja, melyekkel az e-Bogár tesztelése során 60 kW teljesítménycsúcsot értek el. Az akkumulátor rendszer az alvázba építve, legfeljebb 14 modulból áll, amelyek mindegyike 2,6 kWh teljesítményű. A lítium-ion akkumulátor modulok összesen akár 36,8 kWh energiát képesek szolgáltatni. A nagyobb teljesítmény és az elektrifikáció mértéke miatt megnövekedett súly megköveteli az alváz és a fékek megerősítését.

Az új, 1280 kg-os össztömeg ellenére az e-Bogár alig négy másodperc alatt 50 km/órára, alig több mint nyolc másodperc alatt pedig 80 km/órára gyorsul fel.

Az elektromos Volkswagen Bogár prototípusa Forrás: Volkswagen-newsroom.com

Az egy töltéssel megtehető távolsága, amely alatt akár 150 km/óra maximális sebességet is elérhet, 200 kilométer.

Ez egy kényelmes távolságnak számít egy pihentető naphoz egy klasszikus elektromos autóval. Abban az esetben, ha az e-Bogár akkumulátora az út során lemerül, a beépített áramkörök lehetővé teszik a gyorstöltést, melynek eredményeként az autó újra használható 150 kilométernél is hosszabb utazáshoz, mintegy egy órányi töltés után.

Ezen koncepció alapján más klasszikus járművek későbbi villamosítása is lehetséges.

Schmall elmondta, hogy „Már dolgozunk azon, hogy előkészítsük a busz platformját. A jövőben egy e-Porsche 356 is visszatérhet elektromos meghajtású változatban".

Az e-Bogárban fura helyre került a töltőcsatlakozó, de minderre az eredeti karosszéria esztétikai élményének megőrzése érdekében került sor Forrás: Volkswagen-newsroom.com

Míg a Volkswagen Group Components szállítja az elektromos hajtás és az akkumulátor rendszer alkatrészeit, a Bogár tényleges átalakítását az eClassics partnercég végzi Renningenben, Stuttgart közelében. A prototípus bemutatója alkalmából kiadott sajtóközlemény szerint az elektromos Bogár megtervezése és kialakítása sok szakértelmet igényel, amit a Volkswagen Group Components átadott az eClassics-nak.

- zárta az eseményről kiadott sajtóközleményt Dennis Murschel és Martin Acevedo, az eClassics GmbH & Co KG két ügyvezető igazgatója.

Forrás és galéria: Volkswagen-newsroom.com