Fontos bejelentést tett a Metro

2019.09.16. 16:13

A Metro a plázastop ellenére is 13 új hipermarkettel növelte a hazai kiskereskedelmi piacot, méghozzá anélkül, hogy egyetlen áruházat is nyitott volna. Mindössze annyit tett, hogy a cégek, vállalkozások mellett mindenki számára lehetővé tette a vásárlást. Ezt az eredetileg szeptember 24-ig tartó kezdeményezését pedig időközben az év végéig meghosszabbította.

Már korábban beszámoltunk róla, hogy nemrégiben újított a Metro áruházlánc és megcélozta a családokat.

Ennek lényege, hogy úgynevezett napijegy igénylésével pénteken, szombaton és vasárnap bárki vásárolhatott a Metro-áruházakban, nem kell hozzá vállalkozás, adószám, vagy valamilyen intézményi státusz. Ez azért fontos újítás, merta hét hét napjából a teljes nyitvatartási idő nagyjából 40 százalékában ki is nyitottak bárki számára -írja a blokkk.com.

Egy további újítás volt, hogy szeptember 24-ig - egy hónapnyi időszakra ütemezve - minden nap lehet menni vásárolni a Metro-áruházakba.

Ha mindezt összeadjuk, akkor nagyjából már fél éve a Metro a családok számára is nyitott. Igaz, a termékkínálat nagybani, a vállalkozások, intézmények igényeihez igazított, de aki a nagybevásárlások elkötelezett híve, az bizony lehet, hogy megtalálja a számítását. És bizonyára az eddigi háromnapos hétvégi nyitás hozhatott valamennyit a Metro konyhájára. Ha pedig belevágott ebbe, akkor feltehetően igazított is valamit a korábban szokásos kínálatán.

Forrás: MTI/Róka László

Most pedig itt van a karácsonyig kitartó újítás: mindenki mehet a Metróba vásárolni minden nap ebben az évben. Ez újabb meglepetés - hangsúlyozza a blokkk.com írása. - Nagyobb sebességre kapcsolt a Metro. Ennek általában két oka lehet, az egyik hogy nagyon megy a cégnek, a másik, hogy nagyon nem. Lehet találgatni, de inkább az előbbi a valószínű.

Ugyanis a cég legfrissebb reklámja szerint a 13 Metro-áruház most már december 31-ig fogadja a családokat, egy napijegy ellenében. A Metro családi vásárlás hátránya más üzletekkel szemben az, hogy adminisztrációhoz kötött, így a vásárló személyes adatainak megadása a napijegy ára, amivel lehet menni hozzájuk vásárolni. Mindenesetre jelenleg ez náluk a rend. Kérdés, hogy változik-e majd később?

Mindez azt jelenti, hogy a Metro áruházlánc az év utolsó negyedében, éppen a legerősebb forgalom időszakában, amikor például ott a Black Friday, a karácsony és a szilveszter, beszállt az év végi vásárlási őrületbe.

Forrás: Shutterstock

És pusztán az áruházak elhelyezkedése alapján nem is rosszak az esélyei, hiszen négy áruháza a fővárosban és környékén, a többi 9 pedig Szombathelytől Nyíregyházáig jó lefedettséget ad a hálózatnak.

A Tescónak 112 hipermarket besorolású nagy alapterületű áruháza van, amelyek most éppen diszkont ruhát öltenek, kisebb alapterületen, kisebb választékkal, de a vásárlók fejében még mindig inkább hiperként élnek. Az Auchannak 19 hipermarkete van, úgyszintén országos lefedettséggel, és ott van a Spar is, 33 Intersparral.

A Metrónak van kiskereskedelmi jogosultsága a nagykereskedelmi főtevékenysége mellett, így igazából az égvilágon semmit sem kellett csinálnia. Úgy nyitott 13 áruházat, hogy a valóságban egyet sem nyitott, pusztán az eddigi "kötelmek" elhagyásával lehetővé tette a legszélesebb vásárlóközönség számára, hogy nála vásároljon.