Beleszól a termékkeresésbe az Amazon

népszerű márkák galéria, amazon
A photo taken on April 11, 2015 in Lauwin-Planque, northern France, shows a site of the Amazon electronic commerce company. AFP PHOTO PHILIPPE HUGUEN (Photo by Philippe HUGUEN / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Amazon megváltoztatta a termékkeresési rendszerét működtető algoritmusokat, hogy a magasabb haszonkulcsú termékeket részesítse előnyben – jelentette a The Wall Street Journal.
Vágólapra másolva!

Az e-kereskedelmi óriás tavaly év végén úgy módosította termékkeresési rendszerét, hogy a legnépszerűbb, vagy a fogyasztók számára leginkább releváns termékek helyett

az algoritmus azokat dobja fel elsőként, amelyek magasabb haszonkulccsal értékesíthetők.

Illusztráció Forrás: AFP/Philippe Huguen

Továbbá az Amazon saját márkás termékei is előtérbe kerülnek a kereséskor, azonban az nem derült ki, hogy ez a módosítás megnövelte-e az értékesítést.

Kiderült az is, az Amazon kiskereskedelmi üzletágának felső vezetői, valamint a keresés algoritmusokért felelős csapat nem támogatta a módosítást, viszont több fontos poszton lévő vállalati vezető egyetértett azzal, hogy a cég – hasonlóan az élelmiszerboltok reklámjaihoz – a saját márkás termékeit helyezze előtérbe a felhasználók előtt megjelenő találati listán.

A cég ügyvédei sem támogatták a döntést, mivel az további ellenőrzést vonhat maga után a monopólium ellenes szabályok esetleges megsértése miatt.

Az amerikai cég szóvivője cáfolta ezeket az értesüléseket a CNBC-nek válaszolva, azonban elmondta, hogy a hosszú távú jövedelmezőség az egyik tényező, amit az új keresési funkciók bevezetésének értékelésekor figyelembe vettek.

Illusztráció Forrás: AFP/Anadolu Agency/Ali Balikci

A szóvivő megjegyezte, hogy az Amazon online értékesítései a globális eladások tekintetében kevesebb, mint egy százalékot, míg az Egyesült Államokban négy százalékot tesznek ki a teljes online értékesítésen belül.

A cég saját márkás termékeinek eladásai az oldalon árusított termékek egy százalékát teszik ki.

A Jumpshot adatai szerint az amerikai vásárlók körében az első számú kereső az Amazoné, ha online kívánnak terméket vásárolni.

A cég saját márkás termékeit felvonultató üzletága kevesebb, mint 2 milliárd dollárt ér,

azonban a Suntrust Robinson Humphrey befektetési vállalkozás szerint 2022-re várhatóan 31 milliárd dollárra növekszik a részleg.