A napvilágot látott tervezet szerint valamennyi belföldi repülőút jegyét 7,38 eurós adóteher sújtaná a jövőben.
Ez alól mentességet kapnának azok a járatok, amelyek nagytávolságú repülőutak csatlakozó járatai lennének, szerepel az indítványban.
A CDU dokumentumában az is szerepel, hogy azok az utak is mentesülnének az adó alól, melyeket nem fosszilis üzemanyag hajtott gépekkel tesznek meg.
A dokumentumban az olvasható, hogy a légiközlekedés iparágának szereplőivel együtt, a jövő érdekében valósul meg együttműködés, mégpedig a rövid hatótávolságú elektromos repülés, illetve a nem környezetszennyező üzemanyagokkal megvalósuló meghajtások érdekében. Ez utóbbiaknál a cél az, hogy azok alkalmazhatók legyenek a közepes, illetve a nagy távolságokra való repülésekhez.
A légiközlekedés egyre népszerűbb lesz globális viszonylatban. A jelentések szerint évente nagyjából 4 milliárd utas ül repülőre a világ minden táján, pontosabban ennyi repülőutat tesz meg összesen a Föld lakossága. Ugyanakkor az iparág kibocsátása az egyik leginkább klímaromboló, és a tudósok már régóta sürgetik, hogy többet kell tenni a repüléshez kapcsolódó emisszió csökkentéséért.
A német kormánykoalíció várhatóan szeptember 20-án mutatja be átfogó klímavédelmi csomagját.
Az intézkedések között vélhetően hangsúlyos elem lesz az elektromos autók vásárlásának támogatása, a vasúti közlekedés népszerűsítésére - mint a légiközlekedés egyik alternatívája -, valamint a szennyezőbb gépjárművekre kivetett útdíjak vagy más adófajták emelése.
Ugyanakkor a most rendelkezésre álló információk szerint, a koalíciós partnerek között egyelőre nincs megállapodás abban, hogyan valósulna meg a klímavédelmi csomag finanszírozása. Az ugyanis az előzetes kalkuláicók szerint, évente néhány milliárd eurós többletkiadással járna. A Bloomberg megjegyzi, hogy abban viszont látszik az egyetértés, hogy a légiközlekedés adóját meg kell emelni. Ha a szabályozást bevezetik, az egész Európa számára lendületet adhat szigorúbb emissziós regulák kidolgozásához, és minden bizonnyal átformálja a légitársaságok közötti piaci versenyt, például épp a német óriás, a Lufthansa és az olcsóbb jegyáraikról ismert diszkonttársaságok között.