Egy félresikerült pulóver miatt össztűz alá vették az ismert divatmárkát

Gucci pulcsi
Vágólapra másolva!
A Gucci javította az értékesítési bevételeit azzal, hogy a felhasználta a közösségi médiát, de a lendület azonnal megtorpant, amint egy olyan pulóvert dobtak piacra, amelyet aztán rasszizmus vádjával illettek a közösségi médiában. Mindez azután derült ki, hogy a Gucci nyilvánosságra hozta az idei második negyedéves számait.
Vágólapra másolva!

A cég 2019 márciusában még büszkén dicsekedhetett a közösségi média segítségével megnövelt bevételeivel, a második negyedéves eredményét publikálva viszont bejelentette, hogy 2016 eleje óta, először csökkentek az észak-amerikai negyedéves értékesítési bevételek.

A hirtelen változás mögött egyetlen, nem kellően átgondolt fekete pulóver áll, mely bár bizonyára jól szolgált volna hidegebb napokon, az internet közössége rasszistának minősítette, sokakat ugyanis a feketebőrűek kigúnyolására emlékeztetett.

A Gucci visszavont, negyedmillió forintot érő, botrányt okozó fekete pulóvere Forrás: Gucci

A példa kitűnően mutatja, hogy az Instagram és a többi közösségi média felületeken virágzó cégek egyik pillanatról a másikra mennyire könnyen elhasalhatnak egy-egy átgondolatlan lépésük kapcsán.

Pedig a 890 dolláros (mintegy 270 ezer forintos) pulóvert a Gucci azonnal visszavonta és bocsánatot kért, sőt még egy felelőst is megnevezett a termékért, de már késő volt.

A közösségi média azonban össztüzet intézett a vállalat ellen.

Egyes ismert hírességek, akik véleményvezéreknek számítanak a közösség szemében, videókat posztoltak Gucci termékek égetéséről és bojkottra szólítottak fel áruik ellen.

A cég, amely 300 dolláros pénztárcához, 1590 dolláros cipőhöz és 5.000 dolláros ruhához pozícionálja a termékeit, különösen függ a közösségi médiát használó fiataloktól. A Morgan Stanley becslése szerint, a Gucci eladásainak több mint kétharmadát már a milleniumi generációnak köszönheti.

A Merdekaid.com emlékeztet arra, hogy más divatcégek is követtek el olyan hibákat, amely után visszavonulásra kényszerültek. A Prada céget szintén rasszizmussal vádolták tavaly év végén, amikor a luxustermékekben utazó olasz cég olyan majom formájú figurákat hozott forgalomba egy kollekciója részeként, amelyekről egészen más jutott a vásárlók eszébe, mint a majmok. Ezért érzéketlenséggel vádolták meg a divatvállalatot. A Prada, bár elnézést kért, már nem tudta eloltani a felszított tüzet.

Nemrég egy másik divatcég, a Versace is bocsánatot kért egy olyan póló miatt, amelyeken Hongkongot és Makaót, ezeket a különleges kínai közigazgatási területeket, önálló államként tüntette fel.

Forrás: Merdekaid.com