Nagy médiacsoportok nem reklámoznak többé e-cigarettát

2019.09.19. 20:00

A CBS, a Viacom és a WarnerMedia közölte, hogy leáll az e-cigaretták reklámjainak bemutatásával. Korábban New York és Michigan állam megtiltotta az ízesített termékek forgalmazását, mivel szövetségi nyomozás folyik az e-cigarettához kapcsolódó légúti betegségekből eredő halálesetek miatt – összegzi a MarketWatch.

Ezentúl nem reklámoz e-cigarettát a WarnerMedia csoporthoz tartozó CNN, TNT, valamint a Viacomhoz tartozó MTV és Comedy Central csatornák sem.

IllusztrációForrás: Shutterstock

Figyelembe véve a Járványügyi Hivatal, az Amerikai Orvosi Szövetség, valamint az Amerikai Tüdőgyógyászok Egyesületének felhívásait, cégünk felülvizsgálta az e-cigaretta reklámozására vonatkozó politikáját, és nem fogadja be az ebbe a kategóriába tartozó hirdetéseket" – nyilatkozta a WarnerMedia szóvivője.

A cigarettareklámok 1970 óta be vannak tiltva az amerikai tévécsatornákon és a rádióban.

Több mint húsz csatornahálózat reklámozta a Juul Labs e-cigarettáit az elmúlt két hétben, összesen 900 alkalommal mutatták be a hirdetéseket, ami 2,2 millió dollárba került a cégnek.

IllusztrációForrás: AFP/Francois Nascimbeni

A szövetségi egészségügyi tisztviselők a közelmúltban legalább hét halálesetről és körülbelül 400 súlyos tüdőbetegségről vélik úgy, hogy összefüggésbe hozható az e-cigarettákkal vagy más hasonló készülékekkel.

A Juul elmondta, hogy termékük megfelel minden új hatósági korlátozásnak. A Juul becsült piaci értéke körülbelül 38 milliárd dollár volt 2018-ban, ám ez azóta csökkent.

A céget 2007-ben alapították Kaliforniában Pax Labs néven, majd 2017-ben váltott a Juul Labs márkanévre. A cég 72 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az e-cigaretták területén.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK