Nagy médiacsoportok nem reklámoznak többé e-cigarettát

Juul e-cigi
Vágólapra másolva!
A CBS, a Viacom és a WarnerMedia közölte, hogy leáll az e-cigaretták reklámjainak bemutatásával. Korábban New York és Michigan állam megtiltotta az ízesített termékek forgalmazását, mivel szövetségi nyomozás folyik az e-cigarettához kapcsolódó légúti betegségekből eredő halálesetek miatt – összegzi a MarketWatch.
Vágólapra másolva!

Ezentúl nem reklámoz e-cigarettát a WarnerMedia csoporthoz tartozó CNN, TNT, valamint a Viacomhoz tartozó MTV és Comedy Central csatornák sem.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

– nyilatkozta a WarnerMedia szóvivője.

A cigarettareklámok 1970 óta be vannak tiltva az amerikai tévécsatornákon és a rádióban.

Több mint húsz csatornahálózat reklámozta a Juul Labs e-cigarettáit az elmúlt két hétben, összesen 900 alkalommal mutatták be a hirdetéseket, ami 2,2 millió dollárba került a cégnek.

Illusztráció Forrás: AFP/Francois Nascimbeni

A szövetségi egészségügyi tisztviselők a közelmúltban legalább hét halálesetről és körülbelül 400 súlyos tüdőbetegségről vélik úgy, hogy összefüggésbe hozható az e-cigarettákkal vagy más hasonló készülékekkel.

A Juul elmondta, hogy termékük megfelel minden új hatósági korlátozásnak.

A Juul becsült piaci értéke körülbelül 38 milliárd dollár volt 2018-ban, ám ez azóta csökkent.

A céget 2007-ben alapították Kaliforniában Pax Labs néven, majd 2017-ben váltott a Juul Labs márkanévre. A cég 72 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az e-cigaretták területén.