Nagy bejelentést tett a Tesco

2019.09.20. 13:52

Hat hónappal a fenntartható csomagolásokkal kapcsolatos vállalásának bejelentését követően ismét ökotudatos lépést tett a Tesco: újabb környezetbarát csomagolású termékek érkeztek az áruházak polcaira. Az áruházlánc célja, hogy 2020 végéig eltávolítsa a nehezen újrahasznosítható anyagokat saját márkás termékeinek csomagolásából, 2025-re pedig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá, vagy újrafelhasználhatóvá tegye ezeket.

Az év elején bejelentett csomagolászöldítés első lépéseként a Tesco saját márkás hűtött italai és smoothie-jai palackját cserélte le újrahasznosított műanyagból készült r-PET palackokra - ezzel mintegy 3 tonnával csökkentve az éves műanyag felhasználását Magyarországon. Mostani döntésével pedig saját nápolyijai, kekszei és dobozos kiszerelésű édességei kaptak könnyen újrahasznosítható, új csomagolást: a polisztirol tálcák helyett környezetbarátabb alternatívát kínáló PET tálcákon kerülnek az üzletekbe. 

A változtatásnak köszönhetően a Tesco közép-európai működésében évente mintegy 6,5 tonnával kevesebb nem újrahasznosítható műanyagot használ fel a termékeihez. 

Az édességek mellett a Tesco mostantól a fürjtojásokat is r-PET, azaz újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból készült dobozokba csomagolja.

2025-re 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi saját márkás termékei csomagolását a TescoForrás: AFP/Carl Court

Az áruházlánc emellett lecserélte az energiaitalok csomagolására használt zsugorfóliát is, ami további évi 5 tonna csomagolóanyag újrahasznosítását teszi lehetővé. 

A folyamat részeként a következő hetekben a tejtermékek, fagyasztott áruk és zöldségek, gyümölcsök is új csomagolásokban jelennek majd meg az áruházak polcain. A polisztirolból készült csomagolóanyagokat a Tesco papír, PET és polipropilén anyagból készültekre cseréli le, melyek sokkal szélesebb körben újrahasznosíthatóak. Ezzel az intézkedéssel évente 68 tonna nem újrahasznosítható műanyagból nem lesz hulladék.

Az év eleji bejelentése értelmében, a Tesco vállalta, hogy a saját márkás termékeinek csomagolásából 2020 végére eltávolítja a nehezen újrahasznosítható anyagokat, 2025-re pedig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi ezeket.