Nagy változások jönnek a Media Marktnál

Black Friday ECONOMY COMMERCE prices Consumer nwf lnw 23 November 2018, Hamburg: "Red Friday" is written on a sticker in a Media Markt store in Hamburg on discount day Black Friday. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the disco
23 November 2018, Hamburg: "Red Friday" is written on a sticker in a Media Markt store in Hamburg on discount day Black Friday. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the discount battles "Black Friday" and "Cyber Monday" will spend around 2.4 billion euros on purchases in numerous special offers. Photo: Bodo Marks/dpa
Vágólapra másolva!
Az eddigi 24 Media Markt társaságot egy céggé szervezik szeptember végétől. A Media Markt a közelmúltban megnyílt tescós áruházakkal egyre jobban elhúz a versenytársaktól a műszaki cikkek piacán.
Vágólapra másolva!

Idén májusban született meg az a döntés, amelynek alapján átszervezik a Media Markt áruházak irányítását és októbertől új felállásban folytatják.

A változások lényege, hogy

a Media Markt 32 áruházát és a webáruházat jelenleg üzemeltető 24 kft. szeptember végén beolvad a Media Markt Saturn Holding Kft.-be.

A régi áruházak zömét áruházanként egy-egy kft. kezeli, 21 társaság van belőlük (amelyek 22 áruházat üzemeltetnek, 20 kft. egyet, egy kft. pedig kettőt). A 22. kft. az MM Retail Cooperation, amely a nemrégiben kialakított tescós áruházakat fogja össze (10 tescós áruház van a MM-láncban, közülük kettő már régebbről, nyolc pedig az idei évtől). A 23. a kft.-k sorában az MS E-Commerce, amely a Media Markt webáruházát szervezi. A 24. kft. pedig a tulajdonos, amely összefogta az előbbieket, a már említett Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft.

A beolvadás hivatalos dátuma szeptember 30., az MM társaságok üzleti évének fordulónapja.

Az önálló áruházi kft.-k beolvadása annyit fog jelenteni - sok-sok szervezési, irányítási kérdés egyszerűsítése mellett -, hogy az MM áruházak közös éves beszámolót készítenek. Ezzel ugyanakkor a Media Markt webáruházának eddig önállóan kimutatott eredménye szintén a közös cég nyilvántartásaiban jelenik majd meg.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Bodo Marks

A blokkk.com elemzése szerint tehát a műszaki cikk piac átalakulása folytatódik: a Media Markt még nagyobb előnnyel marad piacvezető, az Euronics és az E-Digital-eMAG páros előtt. A Media Markt az elmúlt időszakban nyitott nyolc új tescós áruházat, a Tesco átengedte neki a műszaki cikkek értékesítését.

A Media Markt feltehetően tovább növelheti a forgalmát,

szerény becslés szerint is - abból kiindulva, hogy áruházainak száma harmadával, 24-ről 32-re emelkedett - legalább 35-40 milliárd forinttal. A Tescónál ez az üzletág megszűnik, a vásárlók viszont most egy szakáruházat találnak sok Tesco-hipermarketben, így jók a Media Markt esélyei.