Rendkívüli bejelentés a Magyar Postától: indul az új kézbesítési rendszer

2019.09.27. 15:12

Átállt az elektronikus kézbesítési rendszerre szeptemberben a teljes postai hálózat, a fejlesztésnek köszönhetően az ügyfelek nyomon követhetik a könyvelt levelek útját, a kézbesítők digitális eszközön (PDA) adják át a térítvényes és ajánlott leveleket, a nagyobb települések kézbesítői az értesítőket ki is tudják nyomtatni és jövőre jelentősen csökken a hivatalos iratok ügyintézési ideje.

A Magyar Posta közleményében emlékeztetett rá, hogy a november 30-án záruló projekt 2,378 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapott, amelyet 1,821 milliárd forint saját forrással egészítettek ki.

Az elektronikus kézbesítés bemutatója a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét ismertető sajtótájékoztatón a Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-énForrás: MTI/Soós Lajos

2020-tól jelentősen gyorsítja a hivatalos iratok ügyintézését, hogy a tértivevényes leveleket, hivatalos iratokat feladó közigazgatási szerv, például a bíróság elektronikusan kapja meg a kézbesítési információkat - írták.

A fejlesztésnek köszönhetően több mint 2.000 postán, mintegy 4.600 digitális aláírópadon írhatják alá az ügyfelek küldeményük átvételekor - írták, és megjegyezték, hogy a Magyar Posta naponta körülbelül 200.000 levelet kézbesít már digitális eszközök segítségével.

Egy e-személyivel (mintadarab igazolvány) rendelkező küldeményátvevő azonosítása a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét bemutató sajtótájékoztatón az Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-énForrás: MTI/Soós Lajos

Az új rendszernek köszönhetően a Magyar Posta digitális eszközei alkalmasak az e-személyi igazolvány elfogadására is - áll a közleményben.