Az amerikai e-kereskedelmi óriás jelenleg arról tárgyal, hogy az Amazon Go kassza nélküli üzleteinek technológiáját miként tudja más kiskereskedőknek átadni, például repülőtereken, vagy mozikban működő boltoknak – írja a CNBC.

Ezzel a cég növelné jelenlétét a fizikai kiskereskedelemben, mivel gyorsabban és olcsóbban tudnak terjeszkedni, ezen felül együttműködési megállapodásokat hozhat tető alá olyan cégekkel, amelyek hagyományosan az Amazon versenytársainak tekinthetők. Ráadásul ezzel a cég felhő alapú szolgáltatási ágazat is növekedne.

IllusztrációForrás: Getty Images/David Ryder

Az Amazonnak már 16 kassza nélküli üzlete működik az Egyesült Államokban.

A cég technológiája várhatóan az CIBO Express üzletekben, a Cineworld Regal filmszínházaiban fog megjelenni, egy forrás szerint azonban a cég baseball-stadionokkal is tárgyal.

Az üzletekben 2020 első negyedévében kezdődhetne meg a technológia kiépítése, és az év végére több száz boltban működhetne a kassza nélküli rendszer. Az Amazon úgy véli, egy telepítés nagyjából két hetet vehet igénybe.

IllusztrációForrás: AFP/2017 Getty Images/David Ryder

Egyelőre nem egyértelmű, hogy milyen részesedést kapna az Amazon, illetve, hogy a cég logója hogyan lenne feltüntetve ezekben az üzletekben.

A vállalat első fizikai kiskereskedelmi egységét 2015-ben nyitotta meg, majd később 13,2 milliárd dollárért felvásárolta a Whole Foods Market kereskedelmi áruházláncot. Az első Amazon Go kassza nélküli bolt 2018 januárjában debütált a cég központjában, Seattle-ben, és további 3 ezer kassza nélküli üzlet megnyitását tervezik 2021-ig.