A Siemens közlekedéstechnikával foglalkozó üzletágának 2018 júliusától történt kiszervezése következtében jött létre a Siemens Mobility Kft. is, mely továbbra is Siemens tulajdonában áll, azonban függetlenül működő cég. A közlekedési megoldások területén több mint 160 éves tapasztalattal rendelkező Siemens eddig itthon főként infrastruktúra-projekteken dolgozott és járműveket értékesített. A cég életében azonban megjelent a fejlesztői munka is egy 125 fős, folyamatosan bővülő K+F részleg létrejöttével.
A társaság az Európai Unió pénzügyi ciklusának köszönhetően az elmúlt két évben kiemelkedő számú megrendelést fogadott, mely több évre biztosít munkát a számukra. Ők szállítják a Kelenföld – Pusztaszabolcs (40a) vonal a vonali és állomási biztosítóberendezéseit, ugyanott kiépítik az ETCS L2-es vonatbefolyásolást, telepítik az üzemi célú távközlési rendszert, benne az utastájékoztató rendszert is.
A régebbi projekteken is dolgoznak még, így az ETCS 2-es szintjét építik ki a Ferencváros – Székesfehérvár (30a) és Monor – Gyoma (100a és 120-as) közötti vonalakon. A Ferencváros – Székesfehérvár vonalon hamarosan megindítják a sötétüzemet, majd ezt követően lehetővé válik az üzembe helyezés is.
Ennek eredményeképpen a vonal azon részein, ahol erre a pálya geometriája is alkalmas, óránként 160 km-re nő az engedélyezett sebesség.
A fejlesztést a többi szakasszal folytatják, lépésről lépésre.
Az óránként 160 kilométeres sebességről szólva a szakember elmondta az interjúban, hogy különleges próbamenetek keretében már tesztelték ezt a sebességet, nemrég például a Monor – Gyoma vonalon bizonyították, hogy az ETCS rendszer jól együtt tud működni a MÁV-nál elterjedt D55-ös jelfogós biztosítóberendezési technológiával is.
Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezetője azt is elmondta a lapnak, hogy több vonalon, így a Kelenföld-Százhalombatta szakaszon is dolgoznak jelenleg, de idén nyáron sikeresen zárták az 1-es villamos Etele úti meghosszabbításának munkálatait.
A Siemens vasutat, metrót és villamost is épített már Kelenföldön,
továbbá részt vettek a hármas metró felújításának elektromos munkálataiban is.
Emellett részt vesznek a város világszínvonalú közlekedésmenedzsment rendszerének kiépítésében és üzemeltetésében is, a létező legmodernebb műszaki színvonalat képviselő Siemens SCADA központi forgalomirányító rendszerrel, melynek vezetéstámogató és önvezető technológiák bevezetése az elsődleges célja.
Arra a kérdésre, hogy mikor lehet - és lesz - vezető nélküli a 4-es 6-os villamos Budapesten, a szakember így válaszolt:
Két éve Potsdamban bemutattuk a szakmai közösségnek az önvezető Combino villamost, de ez még fejlesztési fázisban van.
" Mivel K+F részlegünk aktívan részt vesz a munkában, a tesztek egy részét szívesen végeznénk a budapesti Siemens villamosokon. Pontos időpontot ma még nehéz lenne megadni, szerintem jópár év eltelik még, hogy a 4-es metró szerelvényeihez hasonlóan el lehessen bontani a villamosok vezető állását is."
A teljes interjú elolvasható az Autopro.hu oldalán.