Sikeres volt a divatáru kereskedelemmel foglalkozó H&M elmúlt kilenc hónapja. A vásárlók jól fogadták a nyári kollekciókat, ami hozzájárult ahhoz, hogy csoportszinten 11 százalékos növekedést értek el. A csoport céljai közt szerepel az online tér további jelentős fejlesztése, bevonva a fejlett adatelemzést és a mesterséges intelligenciát is.

A pénzügyi tételek utáni eredmény 6 százalékkal 11 988 millió svéd koronára nőtt. A csoport adózás utáni eredménye 9 231 millió korona lett. Helyi pénznemben a nettó árbevétel 8 százalékkal nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest.

Az árbevétel növekedését mind az üzletek, mind pedig az online forgalom támogatta, de az online értékesítés igen kiugróra sikerült: svéd koronában 30 százalékos, helyi devizában pedig 25 százalékos bővülést értek el.

Számos helyi piacon is erős növekedést ért el a csoport, így például az Egyesült Államokban, ahol az értékesítés helyi devizában 19 százalékkal, míg Lengyelországban 20, Olaszországban 15, Oroszországban 12 százalékkal, Chilében pedig 32 százalékkal nőtt. A fogadtatás meghaladta a vállalat egyébként is magas elvárásait. Ugyanakkor néhány franchise-piacon makrogazdasági okok miatt nehezebben ment a növekedés. A feltörekvő piacokon azonban továbbra is aktívan bővülni szeretne a divatáru kereskedő cég.

Az online térben igen sikeres a H&M - erre fókuszál a jövőben isForrás: AFP China Xtra/Str

A negyedév végén a H&M elindult India vezető e-kereskedelmi platformján, a Myntrán, míg Kínában az „& Other Stories" termékei jelentek meg a Tmall.com-on, de a cégcsoport Indonéziában, szeptemberben pedig Thaiföldön is betört az online piacra. A cégcsoport megnyitotta első áruházát Fehéroroszországban is, így összesen már 73 piacon van jelen. A csoport azt tervezi, hogy a vásárlóik online vásárolhassanak a COS, a Weekday, a Monki, az „& Other Stories", valamint az ARKET platformokon is, összesen mintegy 70 új piacon.

A beruházásokat az ügyfélközpontúság jegyében viszi tovább a divatcég, melynek célja, hogy a vásárlók még inspirálóbb és egyszerűbb ügyfélélményt kapjanak a digitális és fizikai csatornák folyamatos integrálásával. Ez többek közt a Click & Collect továbbfejlesztését, az online áruházban történő visszatérítést, a továbbfejlesztett keresési funkciókat, a rugalmasabb fizetési lehetőségeket és a gyorsabb és hatékonyabb szállítást takarja. A csoport emellett új funkciók kifejlesztését is tervezi - ilyen például a fejlett adatelemzés és a mesterséges intelligencia területe -, bevonva a fenntarthatóságot és az újrafelhasználást célzó szolgáltatásokat is.

Forrás: Hmgroup.com