Már a sör népszerűségével vetekszik ez az új ital

White Claw Seltzer
Cartons of White Claw, a flavored alcoholic fizz in a can are on display at the Round The Clock Deli September 11, 2019 in New York City. - Health-conscious American millennials have found their drink of choice: alcoholic carbonated water that is lower in calories and carbs than beer and wine. A hard seltzer craze is sweeping the United States as Generation Y and Generation Z pursue healthier lifestyles, influenced by viral trends on Instagram and YouTube. (Photo by TIMOTHY A. CLARY / AFP)
Vágólapra másolva!
A seltzer, annak is az alkoholos változata valósággal meghódította az Egyesült Államokat és a piacának értéke jelenleg eléri az 550 millió dollárt, várhatóan pedig 2021-re már 2,5 milliárdot fog érni.
Vágólapra másolva!

A seltzer gyakorlatilag szóda és alkohol keveréke, amelyhez általában valamilyen ízesítés is társul. Az ital bombaként robbant be a köztudatba, a UBS szerint az eladások évente 66 százalékkal fognak majd növekedni. Sean King vezető elemző szerint mindenkit meglepett a seltzer szárnyalása.

A Nielsen adatai szerint nyáron 163 százalékkal emelkedtek a seltzerek eladásai, az elmúlt egy évben pedig nagyjából 200 százalékot. A legnépszerűbb márka egyértelműen a White Claw, amely 50 százalék körüli piaci részesedéssel rendelkezik.

King szerint már csak idő kérdése, hogy a nagy sörgyártók és alkoholos italokat forgalmazó cégek is betörjenek a piac ezen gyorsan növekvő szegmensébe.

Az elemzések szerint minden 10 százalékos piaci részesedés után 200 millió dolláros profitot lehet termelni, ez pedig hatalmas, főleg annak fényében, hogy 2021-re a négyszeresére nő a seltzer-szegmens.

A White Claw és a Truly a két piacvezető Forrás: AFP/Timothy A. Clary

A seltzer egyik nagy előnye a sörrel szemben, hogy alacsony a kalóriatartalma, így sokan emiatt is inkább ezt fogyasztják. Annyira sokan váltottak az elmúlt időben, hogy a White Claw már nem képes kiszolgálni a keresletet és egyre több helyen lép elő hiány, ez is jól jelzi, hogy még a piaci szereplőket is meglepte ez az elképesztő növekedés.

A fogyasztók nem nagy meglepetésre az ezredfordulós generáció, akik a gyémántok és a papírtörlők után a söripart is nehéz helyzetbe hozhatják, ennek pedig már mutatkoznak jelei.

A The Daily Beast szerint a White Claw júliusban az Egyesült Államokban minden nagy sörgyártónál több terméket értékesített. A növekedésre pedig bőven van lehetőség, hiszen míg az üzletláncok jelentős részében elérhető, addig a bároknak és puboknak csak a 20 százalékában kapható jelenleg az ital.