Újabb szakítás jön a kultúra és egy energetikai vállalat között

2019.10.07. 19:00

A brit National Theatre és a Shell megerősítették, az olajvállalat megszünteti az intézmény támogatását, miután utóbbi bejelentette, a klímaváltozással kapcsolatos aggodalmak miatt, felgyorsítja saját karbonsemlegessége érdekében tett erőfeszítéseit.

Ahogy az Origo megírta, a Royal Shakespeare Company nemrégiben bejelentette, hogy felszámolja együttműködését a BP olajtársasággal, miután a klímatüntetések résztvevői a színház és a fosszilis üzemanyagot termelő olajtárság közötti kapcsolat ellen tiltakoztak. Most hasonló értelmű döntést tett közzé a National Theatre (Nemzeti Színház) a Shell-lel meglévő együttműködés jövőjét illetően, írja a Guardian.

A Shell egyike a színház aranyfokozatú támogatóinak, ami azt jelenti, hogy a vállalat évente legalább 15 ezer fonttal (kb. évi 5,5 millió forint) kell hogy támogassa az intézményt.

A Shell olyan nagyvállalati támogatók körében tette meg ezt eddig, mint a gyógyszeripari GlaxoSmithKline és Goldman Sachs befektetési alapja. Ezt megelőzően, 1995-től 2007-ig a Shell volt a szponzora egy, az intézményhez köthető nagyszabású, rendszeres évenkénti színháztalálkozónak is.

A National Theatre az egyik legfontosabb brit kulturális intézményForrás: AFP/NurPhoto/Alberto Pezzali

Az egyik legfontosabb brit kulturális intézmény, a National Theatre most viszont azt közölte: felülvizsgálták működésüket, és ennek eredményeként arra jutottak, azonnali beavatkozást kell végezniük abban, hogy 2050-re elérjék saját karbonsemlegességüket, a párizsi klímaegyezmény céljaival összhangban.

A színház azt közölte, újabb ambíciózus célokat szeretnének kitűzni és megvalósítani ennek eléréséért, miután 2016-tól kezdődően 25 százalékkal csökkentették energia- és vízfelhasználásukat, valamint a működésük során keletkező hulladékot. Azt is közölték, a Shell régi és fontos támogatója volt a színháznak, de a támogatásuk jelenlegi formájában 2020 júniusában a színház kérésére lezárul.

A Shell szóvivője megerősítette ezeket az információkat. Egyúttal közölte, nagyvállalatként maguk is úgy látják, a klímaváltozás kapcsán azonnali beavatkozás szükséges. Hozzátette: a kedvező irányú változásokat álláspontjuk és törekvésük szerint hatékony vállalati irányelvekkel, technológiai innovációkkal és a fogyasztói tudatosság erősítésével, illetve a vásárlói magatartás megváltoztatásával lehet elérni.