Rendkívül lelassult a kínai turizmus növekedése

Kína turizmus
Passengers wait in line on their way back home for the upcoming Chinese Lunar New Year, also known as Spring Festival, at the Shenzhen West Railway Station in Shenzhen city, south China's Guangdong province, 11 February 2018. Chinese transportation authorities on Sunday (11 February 2018) reported a slight drop in the number of trips made during the first 10 days of the annual 40-day Spring Festival travel rush. Chinese people made 732 million trips via railway, road, waterway, and plane from Feb. 1 to Feb. 10, down 3.3 percent year on year, according to the Ministry of Transport (MOT). Spring Festival, or Chinese Lunar New Year, is the most important occasion for family gatherings and falls on Feb. 16 this year. The peak travel period around the festival, also known as "Chunyun," will last for 40 days From Feb. 1 to Mar. 12, as many Chinese people return to their hometowns.
Vágólapra másolva!
A pekingi kormány adatai szerint a kínai turizmus az október elején tartott Arany Hétnek is nevezett hosszú ünnepi időszak alatt némileg új lendületet vett, azonban az idegenforgalom növekedése a vártnál gyengébb – összegzi a CNBC.
Vágólapra másolva!

A kulturális és idegenforgalmi minisztérium szerint a kínai turisztikai helyszíneken 782 millió látogatás történt az ünnep alatt, ami hét százalékkal több, mint tavaly, ugyanakkor jóval alacsonyabb, mint a korábban várt kilenc százalékos növekedés, és még inkább elmarad a 2017-es tíz százalékos bővüléstől.

Illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Ri Xi

A Kereskedelmi Minisztérium szerint a kiskereskedelem, valamint az élelmiszerek és italok értékesítése október első hetében 8,5 százalékkal ugrott 212,7 milliárd dollárra, de ez másfél százalékkal lassabb növekedés, mint azt a hivatal korábban várta.

A kínai hatóságok megpróbálják fellendíteni a belföldi fogyasztást annak érdekében, hogy támogassák a gazdasági növekedést.

Röviddel a márciusi kormányülés után bejelentették, hogy a május elsejei munka ünnepét két pihenőnappal megtoldják, és ezeket a munkanapokat hétvégére cserélik, ami gyakori lépés az országban.

Ugyan a tengerentúlra utazó kínai turisták számáról nincs pontos adat: a legjobb esetben pár millióval több kínai utazott külföldre, míg a legrosszabb becslések szerint a turisták száma tíz százalékkal csappant meg.

2018-ban a külföldre utazó kínaiak száma meghaladt a hétmilliót - a Kulturális és Idegenforgalmi Minisztérium adatai szerint.

Illusztráció Forrás: AFP/Isaac Lawrence

Ugyanakkor a kínai Bevándorlási Igazgatóság adatai szerint az ünnep első hat napja alatt az emberek határátlépésének száma 15,1 százalékkal csökkent, a tavalyi mintegy hatmillióhoz képest.

A minisztérium jelentéséből kiderül, hogy a korábbi évekhez képest

a turisták ezúttal inkább a pihenésre fókuszálnak és a kevésbé ismert helyekre voltak kíváncsiak,

például Horvátországra vagy Szlovákiára.

Ugyanakkor a kínai turisták idén az Alipay fizetési alkalmazás segítségével többet költöttek pihenésük során, mint tavaly. Egészen pontosan fejenként 15 százalékkal többet, mintegy 350 dollárt (106 ezer forint) fizettek utazásuk alatt.