Továbbra is jól fut a Levi's szekere

2019.10.10. 16:43

A Levi Strauss közzétette a harmadik negyedéves számait. Ebben 4 százalékos nyereségről tudósítanak, hozzátéve, hogy az amerikai nagykereskedelmi üzletág változatlanul problémákkal küszködik.

A diszkont áruházakba irányuló szállítmányok csökkentek, emellett egy dél-amerikai disztribútor késleltetett akvizíciója is kihatott az eredményre, amely ebben a régióban 3 százalékos nettó árbevétel csökkenéssel járt. Ez az első esés a 165 éves cég idén márciusi tőzsdére lépése óta.

A csökkenés mögött az állhat, hogy az Amazon.com miatt romló kiskereskedelmi helyzet arra kényszeríti a klasszikus divatáru kereskedőket, köztük például a JC Penney-t, hogy új módon küzdjenek az üzletük fellendítéséért.

Chip Bergh, a Levi's vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a Levi's a vásárlók közvetlen elérésére koncentrál a saját üzletein és online áruházain keresztül ahelyett, hogy a diszkontláncokon keresztül értékesítene. Emellett a cég Chanel Iman modellel és az amerikai futball-ligában játszó New York Giants játékosával, Sterling Sheparddel erősít egy Amazon.com-on folytatott online kampányában.

A Levi's az elmúlt hónapokban az Amazonon is indított kampányt a hagyományos kiskereskedelem preferálása helyett - amelyik pont az Amazon miatt kényszerül változtatásokraForrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

Jessica Ramirez, a Jane Hali & Associates elemzője azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy a Levi Strauss kiskereskedelmi modellje eredményes lehet, ám a nagykereskedelmi üzletág helyzete továbbra is aggodalomra ad okot.

Az Egyesült Államokban a kiskereskedelmi üzletágból származó bevételek 7 százalékkal növekedtek az augusztus 25-én zárult negyedévben, köszönhetően a Levi Strauss márkaerősségének, a nagykereskedelemből származó bevételek viszont 4 százalékkal csökkentek.

Összességében a nagykereskedelmi üzletág mindössze 1 százalékkal nőtt, melynek húzóereje Európa és Ázsia volt.

A társaságnak tulajdonítható nettó jövedelem 124,5 millió dollárra (részvényenkénti 30 centre) csökkent az egy évvel ezelőtti 130,1 millió dollárról, vagyis egy részvényre jutó 33 centről.

A bevétel és a profit ezzel együtt meghaladta a Wall Street becsléseit, mivel a farmergyártó is kivette a részét a farmer trend újjáéledéséből.

Az egyszeri tételek kivételével a társaság részvényenként 31 cent jövedelmet keresett, amely 3 centtel meghaladja a várakozásokat. A nettó árbevétel 3,8 százalékkal 1,45 milliárd dollárra nőtt, ez jobb eredmény az elemzők által átlagosan előrejelzett 1,44 milliárd dollárnál.

A társaság részvényei a tőzsdére lépés óta mintegy 14 százalékkal estek vissza.

Forrás: Reuters.com

KAPCSOLÓDÓ CIKK