Továbbra is jól fut a Levi's szekere

Levi's farmer
SAN FRANCISCO, CALIFORNIA - FEBRUARY 13: The Levi's logo is displayed on Levi's 501 jeans on February 13, 2019 in San Francisco, California. Levi Strauss announced that it has filed paperwork for an initial public offering with plans to list on the New York Stock Exchange using the stock ticker LEVI. (Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Levi Strauss közzétette a harmadik negyedéves számait. Ebben 4 százalékos nyereségről tudósítanak, hozzátéve, hogy az amerikai nagykereskedelmi üzletág változatlanul problémákkal küszködik.
Vágólapra másolva!

A diszkont áruházakba irányuló szállítmányok csökkentek, emellett egy dél-amerikai disztribútor késleltetett akvizíciója is kihatott az eredményre, amely ebben a régióban 3 százalékos nettó árbevétel csökkenéssel járt. Ez az első esés a 165 éves cég idén márciusi tőzsdére lépése óta.

A csökkenés mögött az állhat, hogy az Amazon.com miatt romló kiskereskedelmi helyzet arra kényszeríti a klasszikus divatáru kereskedőket, köztük például a JC Penney-t, hogy új módon küzdjenek az üzletük fellendítéséért.

Chip Bergh, a Levi's vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy

a Levi's a vásárlók közvetlen elérésére koncentrál a saját üzletein és online áruházain keresztül ahelyett, hogy a diszkontláncokon keresztül értékesítene.

Emellett a cég Chanel Iman modellel és az amerikai futball-ligában játszó New York Giants játékosával, Sterling Sheparddel erősít egy Amazon.com-on folytatott online kampányában.

A Levi's az elmúlt hónapokban az Amazonon is indított kampányt a hagyományos kiskereskedelem preferálása helyett - amelyik pont az Amazon miatt kényszerül változtatásokra Forrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

Jessica Ramirez, a Jane Hali & Associates elemzője azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy a Levi Strauss kiskereskedelmi modellje eredményes lehet, ám

a nagykereskedelmi üzletág helyzete továbbra is aggodalomra ad okot.

Az Egyesült Államokban a kiskereskedelmi üzletágból származó bevételek 7 százalékkal növekedtek az augusztus 25-én zárult negyedévben, köszönhetően a Levi Strauss márkaerősségének, a nagykereskedelemből származó bevételek viszont 4 százalékkal csökkentek.

Összességében a nagykereskedelmi üzletág mindössze 1 százalékkal nőtt, melynek húzóereje Európa és Ázsia volt.

A társaságnak tulajdonítható nettó jövedelem 124,5 millió dollárra (részvényenkénti 30 centre) csökkent az egy évvel ezelőtti 130,1 millió dollárról, vagyis egy részvényre jutó 33 centről.

A bevétel és a profit ezzel együtt meghaladta a Wall Street becsléseit, mivel a farmergyártó is kivette a részét a farmer trend újjáéledéséből.

Az egyszeri tételek kivételével a társaság részvényenként 31 cent jövedelmet keresett, amely 3 centtel meghaladja a várakozásokat.

A nettó árbevétel 3,8 százalékkal 1,45 milliárd dollárra nőtt, ez jobb eredmény az elemzők által átlagosan előrejelzett 1,44 milliárd dollárnál.

A társaság részvényei a tőzsdére lépés óta mintegy 14 százalékkal estek vissza.

Forrás: Reuters.com