Egy magyar cég már okospohárral készül a műanyagpohár utáni időkre

2019.10.15. 12:01

A várható szabályozás szerint 2021-től betiltják az Európai Unióban az egyszer használatos műanyag poharakat. Egy magyar startup, a Clevercup műanyagból készült okospoharakkal váltaná fel az egyszer használatos műanyagpoharakat a kávézókban.

A Clevercup poharakon egy szilikon pánt fut körbe, melyen egy QR-kód szerepel. Ez a QR-kód a mosogatások során sem kopik le a pohárról. Amint a vendég megvásárolta a poharat, beregisztrálhat vele egy internetes felületre, amelyen fel is töltheti az egyenlegét. Ha legközelebb kávézni megy, elég odaérintenie a poharát a leolvasóhoz, és máris érzékeli a rendszer, hogy a vendég visszajött és rögzíti a vásárlását a törzsvásárlói rendszerben.

A kávézók számára így az ügyfél, aki eddig anonim volt, törzsvásárlóvá lép elő és követhetőek lesznek a költései. Ha pedig követhetőek a költései, ahhoz egy sor előny társul, így például sokkal olcsóbban megszólítható, mint az éterbe vagy az online térbe kiszórt hirdetéssel, sőt, a fogyasztása alapján egyedi kínálat vagy árengedmény is felkínálható neki. A kávézó pedig tudja, hogy milyen kávét szeret inni a vendég, és legközelebb is azt kínálhatja fel számára. A névnapján vagy születésnapján pedig még fel is ajánlható a vendégnek egy ajándék termék.

A találmány mögött a Clevercup Kft. áll, melyet a szoftverfejlesztéssel foglalkozó Netlient Kft. és a kávézóláncot üzemeltető Kaffeine speciality kávézólánc együttesen hozott létre.

A műanyag szívószálakat már régebb óta mellőzi a kávézólánc, azonban az évi több százezernyi eldobható műanyag pohárra eddig nem találtak igazán jó megoldást. A papírból készült eldobható kávéspoharak ugyanis tartalmaznak műanyagot, ami gátolja az újrahasznosításukat.

QR-kódos, többször felhasználható műanyag poharakkal várhatják vendégeiket azok a kávézók, melyek a Clevercup rendszerét használják (a kép illusztráció)Forrás: @Meet with a Poem

Az ötletelések során így jutottak arra, hogy egy műanyagból készült, egyszerű, mégis többször felhasználható és megfizethető árú műanyag poharat készítsenek, amely kellemes színvilágot mutat. A pohár annak ellenére, hogy többször is használható, akár egyszeri használat után is kidobható a szelektív hulladék közé, mert újrahasznosítható műanyagból készült. A termékfejlesztés során külön odafigyeltek arra, hogy az előállítási költsége vonzó legyen, hiszen több ezer forintért senki nem fog műanyag poharat venni, még akkor sem, ha többször is felhasználható. Ezért a pohár nagykereskedelmi ára 500 forint lett.

Repka P. Péter a Madal kávézólánc tulajdonosának, a Discovery Bliss Kft.-nek az ügyvezetője szerint az elviteles termoszok és poharak nagyon drágák, ezt a naponta több ezer, elvitelesen fogyasztó nagyvárosi vendég elenyésző százaléka fogja tudni megengedni magának.

A Clevercup esetében azonban előny, hogy a mobilapp egyenlegét bármikor fel tudja tölteni a vendég, és a regisztráció után telefonnal is vásárolhat kávét, nem szükséges hozzá minden esetben az eredeti pohár, így nem esik ki a vásárlása a hűségrendszerből.

A Clevercup előfizetéses rendszerben kínálja a megoldását, többféle fix havidíjas konstrukcióban, melyhez bármely vállalkozás csatlakozhat. A felület több nyelvű, a legdrágább havidíjú konstrukcióban pedig teljes mértékben személyre szabható a rendszer.

Forrás: Forbes.hu