Így változik meg a harisnya trend

2019.10.17. 18:31

A divatmárkák mindent megtesznek annak érdekében, hogy a harisnyát ne egy egyszer használatos és eldobható darab legyen. A 2020-as tavaszi és nyári kollekciókban számtalan tervező és világmárka – például a Gucci, Saks Potts és a Fendi – igazán trendi harisnyákat mutatott be – írja a The Independent.

Az egyszer használatos megközelítés az, ami miatt a harisnyák nem tudtak divatosabbá válni az elmúlt évtizedekben, mivel az áruk rendkívül alacsony, élettartalmuk pedig rendkívül rövid. Ugyanakkor az Extinction Rebellion és a Környezetvédelmi Ellenőrző Bizottság tavalyi vizsgálatából kitűnik, hogy a vásárlók igyekeznek az ökológiai lábnyomuk csökkentésével azáltal, hogy bojkottálják a szőrmét és a fast-fashion ruhákat, addig közel sem ennyire tudatosak a harisnyákkal szemben.

IllusztrációForrás: --

A harisnyanadrág gyártása igen problematikus, mivel ennek során jelentős mennyiségű üvegházhatást okozó gázt bocsátanak ki, rendkívül nehéz újrahasznosítani, és mivel igen rövid az élettartalma, legtöbbször egy hulladéktárolóban végzi.

A világon évente mintegy 103 ezer tonna harisnya hulladék keletkezik, ez 8 ezer emeletes busznak felel meg" – nyilatkozta Daniel Clayton, az ausztrál The Legwear Company vállalat alapítója, ahol újrahasznosított anyagokból állítanak elő harisnyanadrágokat. A cégnél újrahasznosított nejlont kombinálnak növényekkel, és az így készült fonalat értékesítik a szigetországban.

A TLC továbbá újrahasznosítási programot is indított, ami arra ösztönzi a vásárlókat, hogy küldjék vissza a harisnyákat, amikből olvasztással hosszú élettartalmú műanyag készül, például autóalkatrészek.A Swedish Stockings például újrahasznosított műanyagot, biogyapotot és kasmírt használ harisnyáinak előállításához, ráadásul az eljárás során egyáltalán nem keletkezik hulladés.

IllusztrációForrás: Csoboth Edina

A Heist például híres arról, hogy tartós harisnyákat és alakformálókat értékesít, miközben számos fenntartható célt tűzött ki maga elé 2022-ig, amelyek magukban foglalják az energiafogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.

Ugyanakkor ezeknek a termékeknek az ára meghaladja a hagyományos harisnyák árát. A Marks & Spencer 2007-ben bevezetett egy sokkal tartósabb harisnyát, amely azóta is a kiskereskedelmi vállalat egyik legnépszerűbb terméke.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK