Lejárt termékeket árul az Amazon

computers Horizontal
Az Amazon eredetileg Cadabra néven indult, azonban ez túlságosan hasonlított egy másik névre, a Cadaverre. Azután a Jeff Bezos a Relentless nevet választotta. Érdekesség, hogy a relentless.com a mai napig az Amazonra irányít át. A név természetesen az Amazonas angol megfelelője, ami a világ legbővizűbb folyója.
Vágólapra másolva!
Az Amazon e-kereskedelmi platformon több millió eladó kínálja termékét, a bébiételektől kezdve a marhahúsig, ráadásul a két éve 13,7 milliárd dollárért felvásárolt Whole Foods üzlethálózat termékei is elérhetők a weboldalon, azonban egyre több vásárló panaszkodik arra, hogy a cég lejárt termékeket szállít ki – írja a CNBC.
Vágólapra másolva!

Az Amazon technológiai és logisztikai rendszerének hiányosságai lehetővé teszik lejárt termékek kiszállítását, és a fogyasztóvédelem képviselői attól tartanak, hogy a cég növekedésével ez a probléma súlyosbodni fog.

Illusztráció Forrás: AFP/Denis Charlet

Jelenleg mintegy 2,5 millió vállalkozás értékesít élelmiszereket a felületen, ráadásul a teljes eladás 58 százalékát teszik ki

Az Amazon eladásaira szakosodott elemző cég nemrégiben megvizsgálta a weboldal száz legkeresettebb élelmiszertermékét, és megállapította, hogy az eladók 40 százalékánál legalább öt panasz érkezett lejárt szavatosság miatt. Például a 2017-ben bezárt Teavana teázó kiárusított termékeit az e-kereskedelmi platform a mai napig értékesíti, annak ellenére, hogy

már két éve nincsenek forgalomban.

Illusztráció Forrás: AFP/Chris J Ratcliffe

Az Amazon szóvivője elmondta, hogy a webhelyen értékesített termékeknek – beleértve azokat is, amik nem viszonteladásra szánnak – meg kell felelniük a törvényeknek és a cég üzletpolitikájának, és harmadik féltől származó termékeknél is garantálni kell a vásárlástól számított legalább 90 napos eltarthatóságot.

– mondta Thomas Gremillion, az Amerikai Fogyasztói Szövetség érdekképviseleti csoportjának élelmiszerpolitikai igazgatója.

Az Amazon szóvivője szerint a vállalat az alkalmazottakat, valamint a mesterséges intelligenciát közösen használja a 22 millió vásárlói minőségi és biztonsági aggályok nyomon követésére.

A cég eltávolíthatja a terméket, és az eladót fel is függesztheti, ha az megsérti a vállalat irányelveit.

A CNBC utánajárt és több olyan vásárlót is talált, akiknek lejárt szavatosságú élelmiszert szállítottak ki, ugyanakkor a reklamálás után sem kaptak visszatérítés – volt, akinek olyan élelmiszert vittek ki, amelynek már négy hónnapja lejárat a szavatossága.