A Boeing már a katasztrófák előtt is megtévesztette a légügyi hatóságot

Boeing 737 max
Boeing 737 MAX
Vágólapra másolva!
Három évvel ezelőtti üzenetváltás utalhat arra, hogy a Boeing megtévesztette a Szövetségi Repülési Igazgatóságot (FAA) a 737 Max repülőgépek biztonsági rendszerével kapcsolatban. A Reuters jelentése szerint két alkalmazott vitázott az MCAS szoftver biztonságáról – összegzi a The Verge.
Vágólapra másolva!

Az MCAS szoftver okozta a Boeing 737 Max repülőgép katasztrófáját, és 346 utas halálát.

– állította Mark Forkner, a Boeing egyik pilótája a Times-nak. Az üzenetekben Forkner azt mondta, hogy az MCAS-rendszer nehezíti a munkáját a 737 Max repülőgépek szimulációjánál. Az üzeneteket követően Forkner arra kérte a légügyi hatóságot, hogy töröljék a szoftverre vonatkozó említéseket a pilóta kézikönyvből. Az FAA úgy vélte, az MCAS csak ritkán aktiválódik, így teljesítette a kérelmet.

Boeing 737 MAX repülőgép Forrás: Wikimedia

A Boeing már hónapokkal ezelőtt felfedezte az üzeneteket, de csak nemrégiben adta át őket a Közlekedési Minisztériumnak.

A hatóság tisztviselője, Steve Dickson levélben vonta kérdőre a cég vezérigazgatóját, Dennis Muilenburgot, amiért késlelteti a hatóság bevonását. Muilenburg várhatóan még ebben a hónapban tanúskodik a kongresszus előtt.

Az MCAS szoftver a Boeing 737 Max repülőgépek adatait korrigálja annak megfelelően, hogy a gép orra mennyire tér el felfelé vagy lefelé a közelgő légáramlathoz képest.

Illusztráció Forrás: AFP/Jason Redmond

A hatóságok 2019 március óta tartják a földön a Boeing 737 Max repülőgépeket, ami komoly fennakadást okoz a légiközlekedésben mivel több száz járat törlésére kényszerültek a légitársaságok.

Az amerikai vállalat ugyanakkor reméli, hogy az FAA még az idén engedélyt ad a repülők újbóli használatára, miután módosításokat hajtottak végre a gép programjában.

A Boeing szóvivője nyilatkozatban közzétette, átadták a hatóságoknak a korábbi alkalmazott nyilatkozatait, és továbbra is együttműködnek az FAA-val és a többi légügyi hatósággal.