A nemzeti beruházó már keresi a kivitelezőt a Debrecen melletti ipari park vasútállomásának megépítésére, amely az épülő BMW-gyárat is magában foglalja.
Emellett a városból keleti irányba futó Debrecen–Füzesabony vasútvonal bővítésének és felújításának első ütemét is elvégzik.
A felújítás keretében nem csak a vasúti pályát, hanem a forgalomirányító és biztosítóberendezéseket is korszerűsítik.
A felhívás az uniós közbeszerzési értesítőben jelent meg, mely szerint a kivitelező a 108-as számú, Debrecen–Füzesabony közötti vasútvonalat nagyobb tengelyterhelésre, és nagyobb sebességre alkalmas pályaként újítja fel,
így azon óránként 100 kilométeres sebesség is elérhető lesz.
Ehhez a jelenlegi pályát 11,6 kilométer hosszban kell felújítani, 3,6 kilométeres hosszban pedig át kell építeni. Debrecen és Tócóvölgy állomások között egy második vágány is épül, és a pályán kívül a felsővezeték-rendszert is kicserélik, továbbá korszerűsítik a biztosítóberendezéseket is.
A pálya mellett zajvédő fal, kerékpárút és járda épül,
emellett Debrecenben az üzemi épületet, Tócóvölgy állomáson pedig a mostani felvételi épületet újítják fel. Macs Ipari Park állomáson teljesen új üzemi és felvételi épületet húznak fel.Tavaly novemberben több mint 135 milliárd forintot különített el a kormányzat a debreceni BMW-gyár területéhez kapcsolódó út-, vasút- és infrastruktúra-építésre. A vasútfejlesztések támogatási összege 71 milliárd 591 millió forint.
A debreceni BMW-autógyárat 2020 tavaszán kezdik építeni. A debreceni üzem munkálatainak előkészítésén már most 250 BMW-alkalmazott dolgozik.
Forrás: Magyarnemzet.hu