Arcátlan trükkel csal ki pénzt a világ egyik legnépszerűbb mobilos játéka

Vágólapra másolva!
Nemrég megjelent az egyik legnépszerűbb videójáték-franchise mobilos változata, a Call of Duty: Mobile, amely egy szempillantás alatt letarolta a teljes piacot. Ugyan a játék ingyenes, azonban a már jól ismert mikrotranzakciók által óriási bevételt generál. A Call of Duty: Mobile-ban is fellelhető a loot box rendszer, viszont mint kiderült, a játék készítői meglehetősen piszkos trükkel próbálnak minél több pénzt kicsalni a gamerekből.
Vágólapra másolva!

Néhány Youtuber közösen próbálta meg leleplezni a Call of Duty: Mobile megcinkelt loot box rendszerét. A loot boxok olyan virtuális dobozkák, amelyekből a játékos különböző dolgokat nyithat ki. Ide tartoznak a fegyverek, kinézetek (skinek), amelyekkel egyedibbé lehet varázsolni a karakterünket, valamint néhány játékban különböző erősítések is elérhetőek ezekkel.

A kinyitható tárgyakat általában több, színnel jelzett kategóriába sorolják. A színek legtöbbször a tárgyak előfordulásának gyakoriságát jelzik. A hosszan tartó jogi huzavona eredményeként ma már a készítők hivatalos an is tudatják a játékosokkal, hogy mely tárgyak kinyitására mekkora esélyük van.

Viszont ezekkel az arányokkal is lehet trükközni, ezt pedig a Call of Duty: Mobile készítője, az Activision remekül szemléltette a napokban. Az online játékoknál gyakori, hogy bizonyos ünnepekhez közeledve különleges tárgyak és kinézetek jelennek meg és szerezhetőek meg. Ez történt most is, hiszen Halloween közeledtével egy fegyver és egy csontváz ruhás kinézet is elérhetővé vált a Call of Duty: Mobile verziójában, a megszerzésük viszont egyáltalán nem könnyű és nem is olcsó.

A youtuberek bejelölték, hogy melyik láda kinyitása után melyik tárgyat kapják és minden esetben a két legfontosabb tárgy maradt utoljára. Forrás: AngryJoeShow Youtube Screenshot

Egy PickRickle nevű youtuber osztotta meg, hogy öt társa közösen tesztelte a loot box rendszert, amelyen keresztül ki lehet nyitni az említett két különleges tárgyat. A játékosok nyomon követték, hogy melyik loot boxból mit kaptak és arra voltak kíváncsiak, hogy valóban a szerencsén múlik-e, hogy bizonyos tárgyakat mikor szereznek meg.

A loot boxokból tíz tárgyhoz lehet hozzájutni, amelyek közül négy lila (nagyon ritka előfordulási esély), öt kék (ritka) és egy zöld (gyakori). Az Activison viszont egy trükkös megoldást is alkalmaz, nevezetesen azt, hogy míg az első láda (loot box) még meglehetősen olcsó, addig az összes újonnan vásárolt láda már nagyságrendekkel drágább.

Itt is az látszik, hogy a játékos már minden tárgyat megszerzett, kivéve azokat, amelyeket szeretett volna Forrás: AngryJoeShow Youtube Screenshot

Ennek ugyan nem lenne jelentősége, ha valaki egyből megszerzi az áhított csontvázas kinézetet vagy a különleges kiadású fegyvert, azonban mint kiderült, a nyilvánosságra hozott esélyek ellenére ez sosem következett be. Az öt youtuber az első nyolc ládából minden tárgyhoz hozzájutott, kivéve a két legfontosabbat, amelyeket csak a 9. és a 10. láda megvásárlása után kaptak meg, vagyis legalább 145 dollárt kellett elkölteniük ehhez. Nincsenek ezzel egyedül, hiszen nagyon sokan számoltak be ugyanerről.

Míg az első láda 40 játékon belüli pénzbe kerül, addig a tizedik már 10 ezerbe ( 8 ezer játékon belüli pénz 99,9 dollár).

Az Activision szerint a hivatalos esélyek: 42 százalék a lila, 26 százalék a kék és 12 százalék a zöld. A trükk az egészben az, hogy a dobozban ugyan négy lila tárgy van, amelyből kettő az, amelyre a játékosok vágynak, viszont mindig a másik kettőhöz jutnak hozzá hamarabb. Ha tehát a lila színjelzésnél lebontjuk a 42 százalékos előfordulási esélyt, akkor azt kapjuk, hogy 20 százalék, 20 százalék, 1 százalék és 1 százalék, tehát a két legfontosabb tárgy előfordulási esélye nem 42 százalék, hanem valójában 1 százalék.

Szinte minden vizsgált esetben a két 20 százalékos tárgyhoz jutottak hozzá előbb a játékosok, majd csak a végén, a 9. és a 10. ládánál szerezték meg a hőn áhított elemeket.

Az Activision ugyanakkor nemcsak szerencsejátékot szervezett a két különleges kiadású tárgy megszerzése köré, hanem még meg is cinkelték a rendszert, úgy, hogy kihasználták a játékosok naivitását. Az első láda rendkívül olcsó volt, majd folyamatosan drágultak, éppen azért, hogy a játékos azt mondja: ha már eddig ennyit ráköltöttem, most már mindenképp meg kell szereznem.

A Call of Duty: Mobile rendkívül népszerű játék, ezt az is jól mutatja, hogy már a megjelenésének a hetében elérte a 100 milliós letöltést és már akkor 17, 7 millió dollárnyi bevételt hozott a készítőknek az "ingyenes" játék. A legtöbbet a japánok költöttek rá, egészen pontosan az első hét nap alatt 848 ezer dollárt.