Kína lett az elektromos autók legnagyobb csatatere

2019.10.29. 21:02

A Volkswagen nagyjából 1 millió darabra emelné föl az elektromos autóinak gyártását 2022-ig. A német autógyártó célja, hogy maga mögé utasítsa nemcsak a Teslát, de más nagy versenytársakat is. A legnagyobb csatatér pedig Kína lehet a globális piacon.

A Volkswagen (VW) jelenleg arra készül, hogy jövőre két kínai gyárban állítson elő elektromos autókat. A tervek szerint az üzemekben 600 000 járművet gyárthatnak majd. Ezzel pedig a VW azt célozza meg, hogy minden más versenytársnál jelentősebb termelés-növekedést érjen el – írja a Reuters.

Összevetésképpen, a Tesla még mindig próbálja elérni a megcélzott, 500 000 autó fölötti termelést évente a két kínai gyárában. Ezzel együtt egyre inkább úgy tűnik, a hagyományos nagy autógyártók vezethetik az elektromos autókra történő átállás folyamatát – mondta Max Warburton, a Bernstein Research elemzője.

Kína lehet az elektromos autók gyártóinak legfontosabb csatatereForrás: Imaginechina/Gao yuwen - Imaginechina/Gao Yuwen

A VW eddig a gyártási infrastruktúrája miatt hátrányban volt az olyan szereplőkkel szemben, mint BMW, a Renault, a General Motors vagy a Tesla, de a német cég most abban reménykedik, hogy a hatékonyság növelésével le tudja szorítani az elektromos autóinak árait nagyjából 20 000 euróra. Ennek érdekében a VW összesen nyolc üzemét szervezi át világszerte 2022-ig, felhasználva az úgynevezett MEB platformot, amelytől a sikert várják. Végső soron a VW vezetése azt célozza meg, hogy a társaság legyen a világ legnagyobb zéró emissziós járműgyártója.

Az átállást pedig a VW abból finanszírozná, hogy 2020-ig 40 százalékra emelné a belsőégésű motorral működő SUV-ok eladási arányát a 2018-as 23 százalékról. Ezzel párhuzamosan a tervek szerint a VW 2028-ra 22 millió elektromos autót szeretne gyártani, melyekből 11,6 milliót Kínában állítanának elő.

A kínai terjeszkedés azonban komoly kihívás lehet, amit a Tesla már a saját bőrén is tapasztalhatott. Elon Musk cége ugyanis 2016-ban még úgy számolt, hogy 2018-ra több mint 500 000 Model 3 autót gyártanak majd az országban, ami azóta sem jött össze. Erre az évre a Tesla 360-400 000 darab közötti gyártást vár mindössze. Jelenleg a Tesla abban reménykedik, hogy a 2020. június 30-án véget érő 12 hónapos időszakban már meglesz az 500 000 darab legyártott jármű.

A Tesla még mindig nem érte el Kínában a 2016-ban kitűzött céljaitForrás: Imaginechina/Shen chunchen - Imaginechina/Shen Chunchen

A VW mindeközben 30 milliárd eurót áldoz arra, hogy 2023-ig több gyárát is átalakítsa annak érdekében, hogy növelje az elektromos autók kibocsátását – ilyen átalakítások lesznek Németországban, Csehországban, valamint az Egyesült Államokban is.

Végső soron pedig 2025-re a Volkswagen lehet a világ legnagyobb elektromos autó gyártója, miközben a Tesla továbbra is csak a fogyasztóknak egy szűkebb rétegét éri majd el – mondta Patrick Hummel, a UBS autópiaci elemzője.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK