A kéthónapos kísérlet célja a repülőgépek hatékonyságának növelése. Az indulási kapun szereplő utasításokkal gyorsabb és kevésbé stresszes felszállás lehetséges – írja a The Independent.

A szigetország második legnagyobb reptere az északi terminál 101-es kapujánál indította be a kísérletet az Airbus A320-as repülőgépnél. Az elsőbbségi beszállással utazókra nem vonatkozik a sorrend, a többi utasnak pedig a földi személyzet írja elő pontosan, hogy milyen sorrendben szállhatnak fel a gépre.

London Gatwick repülőtérForrás: AFP/FRANTZESCO KANGARIS/Frantzesco Kangaris

Ezzel a megoldással akarják csökkenteni a repülőgépek fordulási idejét, vagyis az érkezési majd indulási idő közötti időtartamot, ami kulcsfontosságú mind a repülőtér, mind a légitársaság hatékonyságának szempontjából.

A megszokott beszálláshoz képest az utasok soronként szállnak fel, a földi személyzet pedig kétsoros helyet hagy ki azért, hogy mindenki kényelmesen elfoglalhassa a helyét, vagyis a 30, 27 és 24 sor utasai szállnak fel elsőként, majd a 29, 26 és 23 sor utasai.

IllusztrációForrás: Photononstop/Photononstop/Eurasia Press

A reptér számítása szerint ezzel a módszerrel máris tíz százalékkal rövidült a beszállási idő.

Ugyanakkor számos fapados légitársaság, mint az easyJet és a Ryanair plusz díj ellenében biztosít utasainak gyors és elsőbbségi beszállást. Az easyJet szóvivője elmondta, hogy kevés gépük használja a 101-es kaput, és bár nem szeretnék megvalósítani hálózatukban ezt a módszert, megvizsgálják majd a teszt eredményeit, miután az lezárult.