Itt a Tesco új csodafegyvere az Aldi és a Lidl ellen

2019.10.31. 19:41

A Tesco megtörné a német diszkontláncok, az Aldi és a Lidl térhódítását a brit piacon, aminek érdekében egy új csodafegyvert vetnek be: olyan vásárlói hűségkártya programot indítanak el, amellyel havi szinten jelentős összegek takaríthatók meg. Ezzel szeretnék még jobban magukhoz láncolni vevőiket, illetve visszahódítani olyanokat, akik az elmúlt időszakban elpártoltak tőlük.

A legnagyobb brit áruházláncok – a piacvezető Tesco mellett az Asda, a Sainsbury's és a Morrisons – egyre nehezebb helyzetbe kerülnek az Aldi és a Lidl térnyerése miatt, folyamatosan veszítenek eddigi piaci részesedésükből. Kénytelenek olyan kezdeményezéseket elindítani, amelyekkel megállítható ez a folyamat.

A Tesco november 8-án egy új Clubcard rendszert vezet be - tájékoztat a Reuters cikke. A mintegy 19 millió Clubcard-tulajdonos havi 7,99 fontért (kb. 3050 forint) kiválthatja a Clubcard Plus kártyát, amellyel a vásárlói hűségpontok mellett havi két alkalommal 10 százalékos kedvezményt kapnak, ha valamely Tesco szupermarketben vásárolnak.

Forrás: AFP/Adrian Dennis

A havi kétszeri vásárlás felső értékhatára 200 font (mintegy 76 ezer forint) lesz. Akik ezt az összeghatárt kihasználják, havonta 40 fontot (nagyjából 15 ezer forintot) takaríthatnak meg. A kártyatulajdonosok az áruházlánc egyes sajátmárkás termékeinek árából szintén 10 százalékos engedményben részesülnek. A Clubcard Plus tulajdonosai a Tesco szerint éves szinten összességében 400 font feletti összeget  (több mint 150 ezer forint) spórolhatnak meg.A Barclay's elemzői szerint az új vásárlói kártya elvileg sok fogyasztó számára vonzó lehet, azt azonban egyelőre lehetetlen megmondani, mennyire lesz visszatartó hatása a rendszeresen fizetendő havidíjnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: