Meglepő helyen törhet ki újabb e-autó forradalom

Electric mobility with the BMW i3 energy ELECTRIC VEHICLE electric cable CABLE BATTERY storage capacity scope range load RED COLOUR CAST SQUARE FORMAT
Symbolic image - A red electric cable behind a BMW i3 electric car on a street near Brandis (Saxony), Germany, 20 May 2016. The vehicle is powered with a 125 kilowatt electric motor and optionally also offered with a range extender. Photo: Jan Woitas/dpa
Vágólapra másolva!
Ruanda lehet az egyik következő ország, ahol hamarosan eljöhet az elektromos autózás forradalma, és ha nem is azonnal, de fokozatosan háttérbe szorulhatnak a hagyományos meghajtású járművek. Ebben a legfontosabb szerep a Volkswagennek juthat.
Vágólapra másolva!

Hamarosan elektromos meghajtású Golfok jelennek meg a ruandai főváros, Kigali utcáin, egy helyi, a VW által tavaly decemberben elindított fuvarmegosztó szolgáltatás keretén belül. Az 50, belső égésű meghajtásról elektromosra átalakított jármű az első hulláma az e-autóknak. A VW-konszern egy hatalmas vállalkozáson belül, azt szeretné elérni, hogy Ruanda legyen a térség elektromobilitási központja, példaként szolgálva a szomszédos államoknak.

"Világszerte mintegy 30 milliárd dollárt fektettünk be az elektromos járművekbe, miközben látjuk is, hogy az egész világ ebbe az irányba mozdul el. A tervünk Afrikában egyértelmű: a teljes autóállományt elektromosra cserélni" - nyilatkozta a konszern Afrikáért felelős igazgatója.

Az eGolfok teljesen feltöltve 230 kilométert tudnak megtenni, ám hamarosan érkeznek az új, ID3-as modellek,

melyek akár 600 kilométeres távolságra is eljuthatnak egyetlen töltéssel.

A beszámolókból pedig kiderül, hogy a ruandai kormány gőzerővel dolgozik az elektromos autókra vonatkozó szabályozásokon, hogy ezek a járművek minél hamarabb teret hódíthassnak az országban.

A VW azért választotta kiindulási pontnak Ruandát, mert annak afrikai viszonylatban stabil a villamos energia hálózata, és - negyedszázaddal a hutu-tuszi etnikai konfliktusból népirtásba torkolló események után - jó tempóban fejlődik a gazdasága is, miközben jóideje őrzi belső stabilitását.

A konszern mellé a Siemens is felsorakozott, mely 15 töltőállomást létesít Kigaliban.

Ezek az autók telepeit egy óra alatt 80 százalékos szintre is képesek tölteni - igaz, töltésre inkább az éjszakai órákat ajánlják, amikor a ruandai áramfogyasztás némileg visszaesik a nappali szinthez képest.

Illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jan Woitas

A miniszterelnök megjegyezte, a kormány bízik abban, hogy az elektromos autók elterjednek az országban, és elfelejthetik az üzemanyag importot, ami tavaly a behozatal legnagyobb arányát tette ki.

A VW-nél azt mondták, tisztában vannak azzal, hogy az elektromos autók egyelőre alig megfizethetők a legtöbb afrikai számára, de megfelelő árazással és kormányzati támogatással reményeik szerint egyre több mindenkinek lesznek elérhetők.

A vállalat 2022-ig globálisan 600 ezer elektromos autó szállítását tervezi.

Jelenléte egyébként jóval korábbra nyúlik vissza az országban, hiszen ahogy az Origo megírta, 2018-ban gyárat adtak át Ruandában, ahonnan megkezdték az "első afrikai Volkswagenek" szállítását.