Újragondolja feladatait a Magyar Posta

automata csomag csomagautomata doboz férfi HASZNÁLATI TÁRGY SZEMÉLY TÁRGY
Budapest, 2014. július 31. A Magyar Posta csomagautomatája egy Váci úti bevásárlóközpontnál Budapesten 2014. július 31-én. Az automata csomagok átvételére használható jelenleg, később küldésre is. Egy-egy automata 76 rekesszel rendelkezik, három méretben. A posta július végén 9 új automatát állított üzembe az egyik áruházlánc üzleteinél, így már országszerte 35 működik. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
A logisztikai infrastruktúra megújítását tűzte ki célul a Magyar Posta, a vállalat emellett vizsgálja, hogy mely szolgáltatásokat érdemes megtartania, ezek közé tartozik például a hírlapterjesztés, valamint a piros postaládák és a postahivatalok számának és kihasználtságának újragondolása is - erről a posta vezérigazgatója beszélt a Magyar Nemzetnek.
Vágólapra másolva!

Schamschula György a lap szombati számában kifejtette: a posta fő bevételi forrása, a levél- és a csekkmennyiség folyamatosan csökken, míg a csomagok száma nő. Erre reagálva indították el az idén a logisztikai infrastruktúra átalakításának hároméves programját. A fejlesztés részeként ingatlanokat, gépeket vásárolnak, automatizálják a folyamatokat és olyan informatikai megoldásokat vezetnek be, amelyek rugalmassá teszik a csomagfeldolgozást és -kézbesítést. A cél az, hogy a szezonálisan kiugró mennyiségeket is kezelni tudják.

Kevesebb a levél, de több a csomag - korábbi felvétel Forrás: MTI/Marjai János

A termék- és szolgáltatási portfólió újragondolásánál a fő szempont az, hogy e szolgáltatások fenntartása gazdaságos legyen - mondta a vezérigazgató. Példaként említette, hogy az utóbbi években a nyomtatott lapok iránti igény drasztikusan csökkent, így vizsgálják, hogy hogyan érdemes a hírlapterjesztést megtartani. A piros levélgyűjtő szekrényeket is alig használják az emberek, a leveleknek csupán egy százalékát adják fel ezeken keresztül. Felmérik azt is, hogy mit tehetnek a postai hálózat gazdaságos üzemeltetéséért.

A postánál nemrégiben bevezetett elektronikus küldeménykövető rendszer a vezérigazgató szerint jól működik, ügyfélpanasz nem jellemző.

A munkaerőhiánnyal kapcsolatos kérdésre válaszolva Schamschula György elmondta: a vállalatnál csaknem harmincezren dolgoznak, átlagosan az állások körülbelül egy százaléka betöltetlen.