Tavaszra lehet új tulajdonosa az Alitaliának

2019.11.11. 15:01

Ahogy azt az Origo is megírta október végén, a Lufthansa és a Delta is befektetne az Alitalia olasz légitársaságba. Most kijelölték az akvizíció időpontját is.

A német Lufthansa kész több mint 150 millió eurót fordítani a komoly gondokkal küszködő Alitalia olasz légitársaság átvételére, míg az amerikai Delta Airlines légitársaság kevesebb, mint 100 milliót. Az FS olasz államvasutak (FS - Ferrovie dello Stato) és az Atlantia infrastruktúra-befektetési holding konzorciuma 2020 márciusára tervezi véglegesíteni az Alitalia légitársaság akvizícióját.

"Az Atlantiával közösen magunkra vállaltuk az Alitalia megújításának a felelősségét. Nagy anyagi áldozattal járt egy életképes terv megalkotása. Az elkövetkező napokban várjuk a potenciális légitársasági partnerek végleges ajánlatát" - nyilatkozta Gianfranco Battisti, az FS vezérigazgatója a La Republica című olasz napilap vasárnapi számában megjelent interjúban.

"Alaposan megvizsgáljuk mindkét légitársaság ajánlatát. A Delta ajánlatát már ismerjük, most a Lufthansa ajánlatának az áttekintése van soron. A kettő közül a kedvezőbbet fogjuk választani - mondta Gianfranco Battisti.

Nagy bajban van az olasz Alitalia légitársaság: 2017 óta csődeljárás alatt áll - az új tulajdonos a jövő tavasszal veheti át a cégetForrás: AFP/Alberto Pizzoli

A kötelező érvényű ajánlatok benyújtásának határidejét már nyolcszor módosították. A jelenlegi november 21-i határidőt a vezérigazgató véglegesnek nevezte, és reményét fejezte ki, hogy addig teljes képet kapnak az érdeklődő légitársaságok együttműködési szándékáról.

Az Alitalia 2017 májusa óta áll csődeljárás alatt és állami áthidaló hitelekkel finanszírozzák működését.

Az olasz államvasutak vezérigazgatója elmondta, hogy az Alitalia átvételével a vasúthálózatba is szorosabban integrálhatják majd az ország nagyobb repülőtereit. A Frecciarossa gyorsvasút szerelvényei például ennek köszönhetően tíz olaszországi repülőteret szolgálhatnak majd ki. A vasúttársaság tavalyi jó eredményekre hivatkozva cáfolta ugyanakkor, hogy a légitársaság átvételének a költségei veszteségbe billentenék a 2019-es mérleget. "Az évet nyolc százalékkal magasabb, 600 millió eurós nyereséggel zárjuk" - közölte a vezérigazgató.