Már a logisztikában viaskodnak egymással Kína legnagyobb online kereskedői

Alibaba
5667516 15.10.2018 People walk in Alibaba Group's headquarters building, in Hangzhou, China, October 15, 2018. Iliya Pitalev / Sputnik
Vágólapra másolva!
Az Alibaba, a JD.com és a Pinduoduo a kínai e-kereskedelem húzócégei. Ugyanakkor az ország leggyorsabban növekvő régióinak megnyerésére irányuló verseny a hatékony szállítási stratégiától függ – összegzi a CNBC.
Vágólapra másolva!

Az olyan kínai nagyvárosokban, mint Peking vagy Sanghaj, az online vásárlás a mindennapi élet részét képezi, és a megrendelt áruk akár egy napon belül már az ajtóban várja a vásárlókat.

Ugyanakkor

a nagyvárosok korlátozzák az e-kereskedelmi vállalatok növekedését,

ezért egyre több cég inkább a kisebb városokban, vidéki térségben keresi a növekedés lehetőségét, ahol a bevétel továbbra is viszonylag magas lehet, részben az alacsonyabb költségek miatt.

Illusztráció Forrás: AFP/Sputnik/Iliya Pitalev

Az Alibaba szerint a cégük által elért lefedettség, azaz a penetráció aránya Kína fejlett részein 85 százalék, míg a kevésbé fejlett területeken 40 százalék.

A cég elmondása alapján a június 30-cal tárult negyedévben az éves aktív fogyasztók száma 70 százalékkal növekedett a kevésbé fejlett területen élők körében.

Az online kiskereskedelem csak abban az esetben sikeres, ha a kézbesítési szolgáltatások jól működnek.

Kína hivatalos postai szolgáltatója elmondta, hogy november 11-én, vagyis az Alibaba Singles Day bevásárló napján a szállítócégek 535 millió csomagot kezeltek, ez háromszor több, mint az átlagos napi mennyiség.

Illusztráció Forrás: AFP/Justin Sullivan

A távolabbi régiók fogyasztóinak eléréséhez az e-kereskedelmi óriások különböző taktikát alkalmaznak.

Például az Alibaba nemrég jelentette be, hogy 3,3 milliárd dollárt fektet be saját szállítási leányvállalatába, a Cainiaóba, továbbá stratégiai befektetést kezdeményezett két szállítmányozási cégnél.

Ugyanakkor a Pinduoduo egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, ami nagy mennyiségű adat felhasználásával képes hatékonyabbá tenni a csomagok kézbesítését – például a rendszer a korábbi megrendelések és a forgalom alapján a legolcsóbb szállítási útvonalat tudja meghatározni.

A JD Logistics vezérigazgatója, Wang Zhenhui pedig elmondta, hogy a megrendelések számának növekedésével, csökken a távolabbi területekre történő szállítások költsége is.

A cég szállítási hálózatát 2017-ben nyitották meg harmadik félnek, ezek az ügyfelek pedig a logisztikai osztály bevételének 40 százalékát teszik ki.

Továbbá rámutatott, hogy

a költségcsökkentés leghatékonyabb módja, ha a teherautók mindkét irányba szállítanak,

vagyis a városközpontból a faluba a megrendelt termékeket, míg a mezőgazdasági termékeket pedig a városba szállítják.

Ugyan az kínai e-kereskedelmi cégek saját logisztikai szolgáltatásaik fejlesztésére törekszenek, a szegmensben számos olyan beállt szállítási vállalat lelhető fel, mint az országos lefedettséggel rendelkező SF Express.