Bombaként robbant a Disney + és az új Star Wars sorozat

2019.11.14. 11:45

Disney + néven tegnap mutatták be a Disney új streaming szolgáltatását, amely már az első nap óriási siker volt, hiszen a vállalat szerint az alkalmazást 3,2 millióan töltötték le és elérték a 10 millió előfizetőt.

Az induláskor a nagyközönség számára minden bizonnyal a The Mandalorian volt az egyetlen olyan új tartalom, amelyre érdemes volt kifizetni a 7 dolláros havidíjat. A Star Wars rajongók pedig megmutatták, hogy a mozifilmek sorozatos negatív visszhangjai ellenére még mindig nyitottak a legendás franchise új felvonásaira. A sorozat nyitóepizódja nem is okozott csalódást és jelenleg 94 százalékon áll a Rotten Tomatoes nevű oldalon a tetszés-indexe.

A The Mandaloriant nyitóepizódját az első 24 órában több mint 2 millióan nézték meg, ez a szám pedig bizonyára még nagyobb lett volna, ha a Disney + a túl sok előfizető miatt nem ütközik technikai nehézségekbe. Több felhasználó is arról számolt be, hogy folyamatos hibajelzést kapnak, amikor megpróbálnak belépni a streaming platform felületére.

illusztrációForrás: AFP/Robyn Beck

Még maga a Disney sem számíthatott ekkora érdeklődésre, hiszen az elemzők a szolgáltatás üzemeltetésének első évében valahol 10 és 18 millió előfizetőt prognosztizáltak, ennek minimumhatárát pedig a Disney + már az első nap elérte. Érdekes lesz azonban megfigyelni, hogy a Star Wars rajongók milyen mértékben morzsolódnak majd le, miután lezárul a The Mandalorian első évada.

Sokan már a Netflix bukását látják bele a számokba, azonban az Apptopia szerint nem lehet összehasonlítani a Disney + első napját a Netflix indulásával, hiszen akkoriban sem a mobiltechnológia, sem pedig a streaming nem tartott ott, ahol ma. Jelenleg a Disney potenciális előfizetői három kategóriára oszthatóak: kisgyermekes családok, Marvel-rajongók és Star Wars rajongók. Ez viszont borzalmasan kevés a stabil és dinamikus növekedéshez.

A Netflix időben felismerte, hogy a Disney hamar megszerezheti a kisgyermekes családokat nagy mesefilm kínálatuknak köszönhetően, ezért bejelentették, hogy összefognak a Nickelodeonnal és többek között a SpongyaBob sorozat folytatása is a Netflixen fog menni, de ezen kívül több klasszikus sorozatot is feltámasztanak, valamint újakat is készítenek.

illusztrációForrás: Disney

A Nickelodeon meséin egy teljes generáció nőtt fel, elég csak ha a Hé, Arnold!-ot, a Fecsegő tipegőket, vagy a SpongyaBob-ot említjük.

Ugyan a Netlfix lépése némiképp megnehezítheti a Disney + helyzetét a jövőben, de a streaming platform kezdeti sikerei mellett így sem szabad szó nélkül elmenni, ráadásul globális tekintetben még a világ nagy részén nem is lehet előfizetni a szolgáltatásra. Egy ideig most nem fogunk hallani a Disney + által hozott számokról, hiszen a vállalat bejelentette, hogy legkorábban 2020-ban a gyorsjelentési időszakban közölnek majd adatokat.