Megtakarításokra és leépítésekre készül a német Daimler

FV  EQ Stuttgart 2018

Driven by EQ Stuttgart 2018 Press Kits sorted by years Mercedes-Benz S 560 e: The S-Class of hybrids 10 -2018 EQC MediaSite Daimler Global MediaSite Mercedes-Benz E 300 e and E 300 de: Progress benchmark Mercedes-Benz EQC: The Merce
Driven by EQ Stuttgart 2018; Batterieelektrische Fahrzeuge: Stromverbrauch kombiniert 22,2-14,5 kWh/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km*; Plug-in-Hybride: Kraftstoffverbrauch kombiniert: 2,6-1,6 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 59-38 g/km*; Stromverbrauch kombiniert: 20,2-13,7 kWh/100 km* Driven by EQ Stuttgart 2018; Battery-electric vehicles: Power consumption combined: 22.2-14.5 kWh/100 km, CO2 emissions combined: 0 g/km*; Plug-in hybrids: Fuel consumption combined: 2.6-1.6 l/100 km, CO2 emissions combined: 59-38 g/km*; power consumption combined: 20.2-13.7 kWh/100 km*
Vágólapra másolva!
A Daimler német járműgyártó létszámleépítésre készül és azt tervezi, hogy beruházási programjait az idei évi szinten befagyasztja.
Vágólapra másolva!

A cég azt közölte, hogy 2022 végéig a személygépkocsikkal foglalkozó Mercedes-Benz Cars üzletágban

1 milliárd eurót tervez megtakarítani a munkahelyek számának a csökkentésével.

Egyelőre meg nem erősített hírek szerint 1100 vezetői posztot számolnak majd fel.

A kamion üzletágban a Daimler mintegy 550 millió eurót akar megtakarítani 2022 végéig.

A vállalat a július-szeptemberi időszakban 839 ezer autót és haszongépjárművet értékesített, ami 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 795 ezerhez képest. Bevétele 43,3 milliárd euró volt, 8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszaki 40,2 milliárd eurót.

A Mercedes új hibrid modelljei egy stuttgarti autoshown Forrás: Daimler AG/© Daimler AG/Daimlerag - Global Communications Mercedes-Benz Cars Global Photos By Daniel Maurer On Behalf Of Daimler Ag

A Mercedes-Benz Cars 604 ezer gyártmányt értékesített, 8 százalékkal többet az egy évvel korábbival összevetve. A bevétel 9 százalékkal 23,5 milliárd euróra nőtt.

A bevételarányos jövedelmezőség ugyanakkor 6 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 6,3 százalékról.

Csökkent a Daimler kamionok bevételarányos jövedelmezősége is, 8,5 százalékról 7,5 százalékra. A buszoknál és a kisbuszoknál ugyan javult a mutató, de ezek együtt mintegy 110 ezer eladott gyártmánnyal az értékesítés csekély részét teszik ki.

A Kecskeméten Mercedes-Benz gyárat működtető vállalatnál a negyedév végén világszerte 304 ezren dolgoztak, szemben az egy évvel korábbi 300 ezerrel.

A brit Guardian a cég bejelentése kapcsán azt írja, a komoly megtakarításokat célzó és elbocsátásokkal járó döntésnek minden bizonnal köze lehet ahhoz, hogy a gyártó - csakúgy, mint az autóipar más szereplői - jelentős összegeket fordít az elektromos autók gyártását biztosító fejlesztésekbe, átalakításokba.

Ola Källenius, a Daimler igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy a kibocsátási célok eléréséhez szükséges kiadások átfogó intézkedéseket igényelnek a vállalat minden területén, elsősorban a hatékonyság növelése érdekében. Álláspontja szerint ez magában foglalja a folyamatok és struktúrák ésszerűsítését is. Az igazgatósági elnök azt is elmondta, hogy mindezek a változtatások visszavetik 2020-as és 2021-es várt bevételeiket is, ezért úgy látják, most kell cselekedniük az átszervezések kapcsán, azért, hogy a vállalat pénzügyi teljesítőképességét a jövőben is megőrizhesse.

A vállalat papírjai a hét közepi kereskedésben 3 százalékos gyengüléssel zártak.