Óriási vasúti fejlesztések jönnek Kelenföld és Ferencváros között

MÁV, kereszteződés, fénysorompó, sorompó, rendőr, vasút, gyalogos, vonat, vasúti átjáró
Vágólapra másolva!
Több fejlesztéssel erősíti az állami beruházó a körvasút Kelenföld és Ferencváros közötti szakaszát: a Déli összekötő híd bővítése mellett Ferencváros állomáson belül is feloldanak egy szűk keresztmetszetet, és ennek érdekében hidat építenek a vágányok fölött. A körvasúton jelentős S-Bahn-fejlesztéseket terveznek, így új megállót kap a Kopaszi-gát és a tervezett észak-csepeli városrész is - írja a Magyar Nemzet.
Vágólapra másolva!

Jelentős vasúti fejlesztések előkészítése zajlik Lágymányos és Ferencváros térségében. Kelenföld állomás felújításával kezdődött a folyamat, ezután a Déli összekötő vasúti híd felújításával, azaz a meglévő két vágány mellett egy újabb kiépítésével folytatódik. Tervezik a hídhoz vezető pályák bővítését is három-, illetve ahol a körülmények lehetővé teszik, négyvágányúra, és a fejlesztés része Ferencváros vasútállomás szűk keresztmetszetének feloldása.

Képünk illusztráció Forrás: MÁV Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Amint az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent felhívásból kitűnik, az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. tervezőt keres a vasútállomás fejlesztéséhez. A hirdetmény szerint egy külön szintű vasúti kapcsolatot kell előkészíteni az állomáson. A fejlesztés célja a vasútforgalmi kapacitás növelése a ferencvárosi megállóban, amely közvetlenül kapcsolódik a bővülő és megújuló fővárosi déli vasúti összekötő Duna-hídhoz.

A beruházás lényege, hogy a körvasúton közlekedő személyszállító vonatok útvonalát felüljáró segítségével egy vágányon átemelik a ferencvárosi állomás váltói fölött, így egyes szintbeli vonatkeresztezésekre nem lesz szükség.

Az átemeléssel érintett villamosított vonalszakasz hossza mintegy 1000 méter. Ezen belül az átemelés becsült hossza a kapcsolódó rámpákkal együtt teszi ki az 1000 métert, míg az egyvágányú hídon vezetett vágány hossza körülbelül 500 méter. A majdani nyertes feladata többek közt az egyvágányú átemelés megtervezése, az engedélyezési terv megalkotása.

A hirdetményből az is kiderül, hogy a felüljáró nyugati vége a tervezett Danubius nevű vasúti megállóhelyhez kapcsolódik. Utóbbi annak a fejlesztésnek a része, amelyben a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között a háromvágányúra bővülő kapcsolat segítségével városi vasút, S-Bahn épül ki.

Ebben a fejlesztésben több másik elővárosi megállóhelyet is kialakítanak, például a Nádorkert nevűt a budai Kopaszi-gátnál, a Népliget-Fradivárost pedig az M3-as metró nyomvonalát keresztezve.

Az említett Danubius megálló a tervezett atlétikai stadion, illetve a hozzá kapcsolódó szálláshelyek, valamint nagy városi parkok megközelítését teheti majd könnyebbé.

A Déli összekötő vasúti híd kivitelezőjét októberben hirdette ki a NIF.

A győztes Duna Aszfalt nettó 35,92 milliárd forintért végezheti el a munkát: a meglévő két, egyvágányos szerkezetet el kell bontani, és három új, egyvágányos szerkezetet kell építeni a helyére.

A vasúti infrastruktúrát is át kell építeni: többek közt a biztosítóberendezés, a vonatbefolyásoló rendszer, a távközlés is megújul.