Komolyan aggódnak a legnagyobb techcégek egy kínai alkalmazás miatt

TikTok videós alkalmazás
(FILES) In this file photo taken on December 14, 2018, a logo of the application TikTok is pictured in Paris. - The Indian government on April 16 ordered tech giants Google and Apple to take down the Chinese-owned Tiktok video app after a court expressed concerns over the spread of pornographic material, sources told AFP. (Photo by JOEL SAGET / AFP)
Vágólapra másolva!
A TikTok nemrég elérte a 1,5 milliárd letöltést a Google Play és az App Store boltokban. Csak az idei évben 614 millióan töltötték le a tinik körében rendkívüli népszerűségnek örvendő alkalmazást, ez pedig az előző év azonos időszakához mérve 6 százalékos növekedés. A Kínából induló rövid zenés videók készítésére szolgáló alkalmazás ráadásul betört az Egyesüt Államokra is, és komoly riválisa lehet, nem kizárólag az Instagramnak, hanem a Facebooknak és a Spotify-nak is.
Vágólapra másolva!

A TikTok elképesztő idei növekedésének jelentős része az indiai felhasználók aktivitásának köszönhető, akik a 2019-es letöltések 31 százalékát adták.

A második legjelentősebb piac Kína volt 11,5 százalékkal, majd az Egyesült Államok 8,2 százalékkal.

A TikTok szép lassan eljut arra a szintre, amikor már komoly fenyegetést jelent a közösségi média piac királyára, a Facebookra. Ráadásul a TikTok éppen a Z generáció körében rendkívül népszerű, őket pedig a Facebook is próbálja visszacsábítani a platformra.

információ Forrás: AFP/Joel Saget

A Sensor Tower jelentése szerint az elmúlt időszakban a TikTok a harmadik legtöbb letöltéssel rendelkező alkalmazás a Messenger és a WhatsApp üzenetküldő applikációk után, azonban a Facebookot és az Instragramot is megelőzi.

Ráadásul a TikTok az egyetlen olyan alkalmazás az első ötben, amely nem a Facebook tulajdonában áll.

Közvetlenül az Instagramra jelenti a legnagyobb fenyegetést a kínai cég, idén pedig elképesztő 238 millió letöltéssel vezet a TikTok riválisával szemben. Ugyan ez nem jelenti azt, hogy a TikTok már megelőzte az Instagrammot, de minden bizonnyal már nagyon közel kerültek ehhez.

A Facebook korábban már próbálkozott lemásolni a TikTok sikereit és Lasso néven saját alkalmazást is piacra dobtak. A stratégiájuk az volt, hogy az olyan piacokon mutatják be a Lasso-t, ahol a TikTok még nincs jelen, azonban ennek csúfos kudarc lett a vége.

A TikTok nem csak a közösségi oldalakra jelent veszélyt, mivel a Financial Times információi szerint hamarosan betörének a zenei streaming piacra is. Ehhez már tárgyalnak a legnagyobb kiadókkal. India, Indonézia és Brazília lehetnek az első országok ahol elérhető lesz az új szolgáltatás, ezt követően pedig az Egyesült Államokban elindítaná azt a vállalat.