Így vásárolnak kamukövetőket az influencerek

2019.11.20. 21:17

A BBC újságírója, Edwin Lane több ezer követő és like vásárlásával turbózta fel frissen indított fiókját. A közösségi médiában vásárolt hamis követők és like-ok száma egyre nagyobb problémát jelent, ahogy az influencerek fokozottabb hatással vannak a márkákra és a vásárlókra egyaránt.

Edwin Lane frissen indított Instagram fiókján szereplő képét 1.003 ember kedvelte, azonban ebből csak három valódi, a többit a Dries Depoortertől vette, akinek saját elmondása alapján több ezer hamis fiókja van, és pár fontért kedveléseket és követéseket indít a vásárlóinak.

IllusztrációForrás: AFP/NurPhoto/Krystian Dobuszynski

A képernyőn szereplő számok nem mindig valósak" – nyilatkozta Dries Depoorter, aki elmondta, hogy ezt nem a pénzért, hanem művészeti célokkal csinálja.

Az interneten ugyanakkor virágzó iparág a hamis Instagram népszerűség. Egy gyors keresés után ezer új követőt lehet vásárolni 10-15 dollárért (3-4 ezer forint). Ami súlyos problémát okoz a több milliárd dolláros a közösségi médiában és az influencereken alapuló marketing területén. A nagy márkák hatalmas összegeket fizetnek a népszerű felhasználóknak, akik követőiknek bemutatják a termékeket.

Az influencerek 20-30 százaléka valamilyen módon mesterségesen módosította a követői számát, vagy a kedveléseket és megjegyzéseket" – nyilatkozta Andrew Hogue, az IG Audit kutató fejlesztője, a cég olyan eszközt fejlesztett ki, amely képes megbecsülni a hamis követők számát.

IllusztrációForrás: Shutterstock/Raisa Kanareva

Harry Hogue, a Goat influencer marketing ügynökség egyik alapítója elmondta, hogy legalább 5 ezer követőre van szükség ahhoz, hogy egy felhasználó ingyen termékeket kapjon, és akár 50-100 fontot (19-38 ezer forint) egy bejegyzésért. Azok az influencerek, akiket milliók követnek pedig több tízezer dollárt is kaphatnak egy-egy bejegyzésért, de még azok is, akiknek kevesebb követője van, állítják, hogy megélnek belőle.

Bár a vásárolt követők nevénél és képeinél látszik, hogy egy számítógépes program hozta létre, és nincs mögötte valódi felhasználó, Hogue elmondta, hogy ezek a cégek egyre kifinomultabb eszközökhöz folyamodnak.

IllusztrációForrás: Energepic / Pexels

Követők és kedvelések vásárlása az Instagram szabályzatába ütközik.

Az Estée Lauder kozmetikai vállalat nemrég közölte, hogy már marketingköltségük háromnegyedét költik influencerekre.

Az influencerek 20-30 százaléka vásárolta népszerűségét, vagyis Hogue szerint 30 százalék az esély, hogy egy márka olyan felhasználóba fektet, amely nem hozza a várt eredményt, ez pedig nem tisztességes sem a cégekkel, sem pedig az influencerekkel szemben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK