Kamerák figyelnek majd a jövőben az InterCity kocsik fedélzetén

MÁV Zrt., IC+, Intercity
Vágólapra másolva!
A MÁV-Start Zrt. hetven IC+ jelzésű kocsihoz vásárolt kamerás megfigyelő- és rögzítőrendszert. A következő években akár ötven jármű gyártására is lehetőség nyílik majd Szolnokon - tudta meg a Magyar Nemzet online kiadása.
Vágólapra másolva!

Az uniós közbeszerzési értesítők alapján a MÁV-Start Zrt. által gyártott, új generációs IC-kocsikra a most aktuális 70 darabos sorozathoz rendelt a vasúttársaság járműfedélzeti kamerás megfigyelő- és rögzítőrendszert. A közbeszerzésnek köszönhetően 35 készlet I. osztályú, illetve 35 készlet többcélú teres kocsikhoz használható kamerarendszerrel és kapcsolódó szolgáltatásokkal bővülnek az egyes vagonok. Egy-egy készlethez nyolc kamera és egy rögzítőközpont tartozik. A kiírást a Kirefta Mérnöki Tanácsadó Kft. nyerte meg, amely 164 millió forintért szállítja majd a berendezéseket.

A nyáron készült el a MÁV-Start Zrt. első húsz, saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs IC kocsija a szolnoki járműjavítóban.

A cég augusztusban nekiállt további hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ jelzésű vagon összeszerelésére, amelyhez saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság.

Az IC+ InterCity kocsik belseje Forrás: MÁV Zrt.

Az új kocsik egy része családbarát és akadálymentesített, sőt,

újra lesznek fülkék az első osztályokon azok számára, akik nyugalomban szeretnének utazni.

Minden kocsi légkondicionált, wifivel és erősáramú konnektorok mellett USB-csatlakozókkal is ellátott vagon lesz, természetesen korszerű, elektronikus utastájékoztatóval és zárt rendszerű wc-vel.

A MÁV-Start azt tervezi, hogy az új kocsikkal kiterjeszti az IC szolgáltatást új területekre is.

A beruházások és a beszerzések akár évi ötven darab IC+ jármű gyártását is lehetővé teszik majd a jövőben, amelynek gyártásában a magyar beszállítók a lehető legnagyobb mértékben szerepet vállalhatnak.

A hazai cégek aránya a vasúti kocsik gyártásában meghaladja az ötven százalékot, 250 munkahelyet teremtve a MÁV-Startnál és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

Az új IC+ kocsik a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra, illetve Budapestről Miskolcra, Békéscsabára és Nyíregyházára tartó vonalakon találkozhatnak majd az utasok. A MÁV-Start számára legalább háromszáz új IC+ kocsi szükséges még a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig.

Forrás: Magyarnemzet.hu