Míg az önvezető autók körüli fellángolás alábbhagyni látszik, az önvezető teherautóknál közel sem ez a helyzet, sőt, várhatóan hamarabb helyezhetik forgalomba őket, mint a személygépkocsikat – összegzi a CNBC.

A Kínában és Kaliforniában is önvezető autókat gyártó Pony.ai idén áprilisban 50 millió dolláros (14,9 milliárd forint) finanszírozást gyűjtött be a Crunchbase szerint.

Ugyanakkor két, szintén mindkét helyen megtalálható önvezető kamionokat fejlesztő TuSimple és Plus.ai 120 millió (25,9 milliárd forint) és 200 millió dolláros (59,8 milliárd forint) finanszírozást kaptak a nyáron.

Önvezető kamionForrás: Einride

A TuSimple már 18 árufuvarozási szerződést kötött az Egyesült Államokban.

James Peng, a Pony.ai társalapítója és vezérigazgatója, kedden a CNBC East Tech West konferenciáján elmondta, hogy cége stratégiai partnerségekre összpontosított a közelmúltban. Ugyanakkor idén áprilisban már bejelentette, hogy 16 hétig egy tízfős csapattal tesztelik az általuk kifejlesztett önvezető teherautókat.

Robert McCooey, a Nasdaq Asia-Pacific elnöke kifejtette, hogy az önvezető járművek terén az igazi nagy durranást a teherautók jelentik a jövőben.

Önvezető kamionForrás:Shutterstock

Csak az Egyesült Államokban a teherfuvarozási ágazat bevételei elérték a 796,7 milliárd dollárt, míg egy évvel korábban ez az összeg 700,1 milliárd dollár volt – állítja az Amerikai Teherfuvarozási Szövetség. Az ország szállítmányozásának 70 százalékát kamionokkal végezték.

Az önvezető kamionok bevezetésével javulhat a hatékonyság. A sofőröknél törvényi előírás a pihenők beiktatása, ilyen előírás viszont - egyelőre - nincs az önvezető teherjárművekre. Továbbá a másik fő tényező az üzemanyag hatékonyság, ami önvezető kamionok esetén,akár 15 százalékkal is csökkentheti az üzemanyagköltségeket.

Ugyanakkor ahhoz, hogy mind önvezető autók, mind önvezető kamionok járhassák az utakat, kormányzati rendelkezésekre van szükség a szükséges szabályozások kidolgozásában – fejtette ki a Plus.ai társalapítója, Shawn Kerrigan.