Először láthatjuk így a MÁV új IC-kocsijait

máv, ic
Vágólapra másolva!
Bepillantást engedett a MÁV új IC kocsijainak gyártási folyamatába. Július végére készült el a MÁV-START első húsz saját forrásból gyártott, új generációs InterCity-kocsija a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen, augusztus óta pedig a további 70 kocsigyártása is folyamatosan zajlik. Ahhoz, hogy az új járművek nemzetközi forgalomban is közlekedhessenek, több engedélyt is meg kell szerezniük. Az első három engedélyt kapott IC+ kocsival december 15-től a Budapest-Hamburg viszonylaton közlekedő HUNGÁRIA EC vonatban találkozhatunk. A további legyártott kocsik engedélyeztetése folyamatban van - írja közleményében a vasúttársaság. Mutatjuk a képeket!
Vágólapra másolva!

Az első 20, nemzetközi forgalomra szánt, óránként akár 200 kilométeres sebességre képes légkondicionált kocsi közül tíz darab másodosztályú, tíz darab pedig akadálymentesített, többcélú teres. A többcélú teres kocsikban

a laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti.

A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos információkat ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik.

E kocsik közül kapta most meg december 2-án három többcélú teres kocsi az üzembe helyezési engedélyét, a továbbiak (többcélú teres és 2. osztályú termes) engedélyeztetése folyamatban van.

Augusztusban kezdődött meg további hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése, amihez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság.

A hetven darabos, belföldi forgalmú flotta harmincöt többcélú és harmincöt első és prémium osztályú járműből áll.

Ezek közül eddig 15 többcélú teres jármű kocsiszekrénye készült el.

A hetven kocsi közül az első többcélú jármű tervezetten 2020 januárjában, az utolsó 2020 nyarán; az első 1. osztályú jármű 2020 őszén; az utolsó pedig 2021 nyarán állhat forgalomba.

Kattintson a képre a galériáért, és nézze meg, hogyan készülnek az új IC+ kocsik Szolnokon!

Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon
Az új generációs IC-kocsik gyártási folyamatának legújabb fejleményeiről tartottak tájékoztatót Szolnokon

Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz – az elöregedett járműflotta-kiváltás mellett – az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven darab IC+ jármű gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb mértékben vállalhassanak szerepet. Az IC+ gyártásban a hazai hányad meghaladja az ötven százalékot, így jelentős munkahelyteremtő hatással bír: kétszázötven főnek biztosít munkát a MÁV-START-on belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: „A hazai gyártás egyik nagy előnye, hogy így 30 százalékkal kevesebbe kerül egy-egy IC+ kocsi, mintha külföldről szerzenénk be a kocsikat. A 70-es szériából 16 kocsiszekrényt már legyártottak, a 17. gyártása pedig most kezdődik. A kocsik összeszerelése folyamatosan zajlik, már megkezdődött a 10. fényezett szekrény összeszerelése is. A korábbi négy helyett egyszerre nyolc álláshelyen dolgoznak, így sokkal hatékonyabb a munkavégzés."