A Nestlé elégedetlen a mélyhűtött finomságokkal

2019.12.13. 11:22

A Nestlé SA megválik az amerikai jégkrémgyártó üzletágától. Az olyan márkákat tartalmazó egységét, mint a Haagen-Däzs és a Drumstick, egy vegyes vállalatnak értékesíthetik 4 milliárd dollárért.

A döntést az élelmiszeripar legnagyobb szereplőjének számító Nestlé vezérigazgatója azzal indokolta, hogy a cég a lassabb növekedési potenciállal kecsegtető ágazatok helyett inkább az állateledel, palackozott víz és kávé ágazatokban tapasztalható, gyorsabb növekedésre kíván nagyobb fókuszt helyezni. 

Az amerikai jégkrémdivíziót megvásárló Froneri nevű cégnek valójában a Nestlé az egyik résztulajdonosa, még 2016-ban hozták létre a PAI Partners magántőke-befektetési társasággal közösen. A Froneriben a Nestlé és a PAI egyaránt valamivel 50 százalék alatti részesedéssel rendelkezik, a fennmaradó tulajdoni hányadot pedig a menedzsment birtokolja - részletezi a tulajdonosi struktúrát a Financial Times cikke. 

Forrás: Picture-Alliance/AFP/Klaus Ohlenschläger

Miután a svájci élelmiszeripari vállalat európai jégkrémgyártó üzletágát még 2016-ban összevonta az R&R nevű céggel, amelyet szintén a PAI birtokol, ezért a mostani tranzakció kapcsán felmerül a kérdés, hogy a Nestlé vajon minden érdekeltségét eladja-e a jégkrémpiacon, és ezzel - ha közvetetten nem is, de - globális szinten kivonul ebből az ágazatból? Erre persze csak a jövő adja majd meg a választ.

Mindenesetre az amerikai operáció megszerzésével a Froneri forgalma éves szinten el fogja érni a 4,5 milliárd eurót, ami a tavalyi 2,7 milliárdhoz képest tetemes növekedés lesz. Nem beszélve a 2013-as esztendőről, amikor az árbevétel még csupán 1 milliárd euró volt.