Egyre jobban teljesítenek a független könyvértékesítők

2019.12.13. 07:37

A független könyvkereskedők szektora lassan feléled az Amazon megérkezésével kezdődött mélyrepülésből és passzivitásból, és növekedésnek indul – összegzi az ABC News.

Az iparág sokkal jobb, mint volt, és az elmúlt öt évben sokkal egészségesebbé vált – összegezte Pete Mulvihill, aki San Franciscóban négy könyvesboltot is üzemeltet. Ezek túlélték azt a pusztítást, amit a független könyvipar azután szenvedett el, hogy az Amazon 1995-ben kezdte meg online kiskereskedelmét, és alacsonyabb áron adta a könyveket.

IllusztrációForrás: MTI/Balaton József

Mulvihill elmondta, hogy továbbra is sok kihívással kell szembenéznie a szakmának, például más könyvkereskedőhez hasonlóan neki is meg kellett változtatnia raktárkészletét annak érdekében, hogy az ügyfelek továbbra is az üzletekbe menjenek vásárolni az olcsóbb internetes vásárlás helyett.

Bár a könyvesboltok elsődleges eladási tétele a könyv, az eladások 15 százalékát az ajándéktárgyak, zenék, játékok és kártyák teszik ki. Továbbá Mulvihill mindhárom üzletében lehet kapni könyvritkaságokat illetve használt könyveket.

IllusztrációForrás: --

Az amerikai könyvértékesítők (ABA) független szakmai csoportja szerint az iparág túl van a sötét napokon. A nonprofit szervezetnek májusban 1.887 tagja volt, ami közel 35 százalékkal magasabb, mint a 2009-es 1.401-es taglétszám, továbbá a tagok üzleteinek száma 2.524, ami jóval meghaladja a tíz évvel korábbi 1.651 üzletet. Ráadásul a könyvértékesítés 2017-ben 1,6 százalékkal, míg 2018 öt százalékkal nőtt az előző évhez képest.

Ugyanakkor a magas bérleti díjak miatt sok üzlet bezárni kényszerült, mert nem tudták kigazdálkodni a magasabb fenntartási és bérköltségeket is.

IllusztrációForrás: MTI/Marjai János

A független eladók jobban teljesítenek, annak ellenére, hogy az Amazon e-kereskedelme továbbra is virágzik, és sorra nyitja saját fizikai üzleteit is.

Ez annak köszönhető, hogy az eladók valódi kapcsolatot alakítanak ki a vásárlóikkal, akik élménynek tekintik a vásárlást és hozzájuk hasonlónak az üzlettulajdonost és a dolgozókat. Dan Cullen, az ABA stratégiai vezetője elmondta, hogy a közösségi média segít a kapcsolatok kiépítésében és ápolásában.

Érdekesség továbbá, hogy az emberek több nyomtatott könyvet olvasnak, az e-könyvek eladása 2014 és 2018 között 37 százalékkal esett vissza.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: