Így változtatta meg a millenniumi generáció a parfümipart

illat Parfümök, amiket 2019-ben ki kell próbálnod
Vágólapra másolva!
A Cosmetics Business kozmetikai szaklap szerint a millenniumi generáció formálja a parfümipart, az ügyfelek természetes és fenntartható illatokat keresnek, ráadásul szeretnék azt is tudni, hogy ki kreálja az illatokat – összegzi a BBC.
Vágólapra másolva!

A szaklap szerint a vásárlók nagyobb átláthatóságot és olyan illatokat akarnak, amelyek nem kötődnek nemekhez.

– nyilatkozta Guy Delforge, aki 34 éve foglalkozik parfümökkel.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Romain Pantoustier által kreált Nez Zen parfüm termékcsaládjának palackjai újratölthetők, vegánok és nem tartalmaznak semmilyen állati eredetű alapanyagot.

A parfümipar legtöbb terméke ma már a korábban használt állati eredetű anyagok – mint a szarvasok pézsmaváladéka, vagy az ámbráscet ámbrája – szintetikus változatait részesíti előnyben.

A gyöngyvirág – ami a világ egyik legdrágább virága – illata szintén előállítható mesterségesen, a szintetikus anyagok használatával a parfümök költséghatékonyabban készíthetők, ugyanakkor sokszor kőolaj származékokat, vagy annak melléktermékeit használják fel.

Illusztráció Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Pantoustier elmondta, hogy

a természet a legjobb ihletforrás,

és mielőtt elkészíti egy-egy személyre szabott parfümjét, ügyfeleit mindig megkérdezi a kedvenc színükről, textúrájukról és hobbijukról. Pantoustier egyedi parfümjeit 1.500 euróért (500 ezer forint) árusítja.

– mondta Charna Ethier a Providence Perfume Company alapítója, hozzátéve, hogy a természetes növényi illatokra nagy a kereslet.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A Providence Perfume termékei nem tartalmaznak szintetikus vagy petrolkémiai anyagokat, színezékeket és tartósítószereket sem, ráadásul az illatokat nem kötik egyik nemhez sem.

A nem semleges parfümök népszerűsége az utóbbi években növekedett:

a 2018-ban bevezetett parfümök 51 százaléka nem semleges volt, szemben a 2010-ben kiadott illatokkal, ahol ez az arány 17 százalék volt.

A Coty – a világ legnagyobb parfümgyártó cége –, amely 77 márkával rendelkezik, figyelemmel kíséri az ipari változásokat, és a millenniumi generáció megváltozott igényeihez szabják termékkínálatukat. Például a cég csökkentette a parfümökhöz használt csomagolások mennyiségét, valamint egyre több bió alapanyagot használnak illataiknál.