A termék a kóla és a kávé aromáját fogja vegyíteni, és az "alap" ízű mellé rögtön érkezik abból a vaníliás változat is.
A cég szerint az ital koffeintartalma kétszerese lesz a hagyományos Pepsiének.
A vállalat marketingért felelős alelnöke azt mondta, hogy a Pepsi évek óta kacérkodik a kávés kóla piacra dobásának gondolatával, és most meg is csinálják. A cég szerint ezzel is a fogyasztói szokások változásaira szeretnének reagálni, melyek egyik jellemzője az, hogy a hagyományos, cukrozott üdítőitalok háttébe szorulnak. A vásárlók ezek helyett újabb és újabb ízeket és italokat keresnek a termékkínálatban.
Az új termék egyelőre alumíniumdobozos kiszerelésben készül.
A Pepsi mellett a nagy rivális Coca-Cola is új irányokba tekint a termékfejlesztés kapcsán. Az egyik fontos csapás itt is a kávé lehet. Emlékezetes, hogy a vállalat 5,1 milliárd dollárért vette meg a brit Costa kávézóláncot, és azóta számos, Amerikán kívüli piacon megjelent a Coca-Cola Plus Coffee nevű termékkel.