Gyökeres változás jön az egyik legnagyobb szállásportálnál

2019.12.23. 11:32

A Booking.com vállalta, hogy megváltoztatja gyakorlatát, és a jövőben az Európai Unió előírásainak megfelelően jeleníti meg honlapján az ajánlatokat, kedvezményeket és az árakat.

Az online szállásfoglalási portál a döntést megelőzően egyeztetett az Európai Bizottság és több európai fogyasztóvédelmi szervezet képviselőivel, számol be arról a turizmus.com.

A változtatások bevezetése után a fogyasztók könnyebben fogják tudni összehasonlítani az ajánlatokat, összhangban az EU fogyasztóvédelmi előírásaival – tájékoztatott az Európai Bizottság sajtóirodája.

IllusztrációForrás: ANP/AFP/Lex Van Lieshout

Didier Reynders, a Bizottság igazságügyi és fogyasztóvédelmi jelentéstevője kijelentette: „Az Unió területén működő vállalkozásoknak meg kell felelniük a fogyasztóvédelmi előírásoknak. Létfontosságú, hogy egy olyan piacvezető vállalkozás, mint a Booking is, megfeleljen ezeknek, és ne alkalmazzon a weboldalán olyan manipulatív technikákat, mint a találati sorrendben a szponzoráltság „elhallgatása", a felhasználók szükségtelen időprés alá helyezése vagy az árkedvezmények félreérthető alkalmazása. Az Európai Bizottság és nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok ellenőrizni fogják az összes online utazási platformot, hogy garantálják a tisztességes online környezetet a fogyasztók részére."

A Booking.com a következő változtatások bevezetését vállalta legkésőbb 2020. június 16-tól:

  • Egyértelművé teszi, hogy az olyan kijelentések, mint a „utolsó foglalható szoba" csak a Booking.com-on elérhető kapacitásra vonatkozik.
  • Nem mutat be időben korlátozottan foglalhatónak olyan ajánlatot, amely később is foglalható ugyanolyan áron.
  • Egyértelművé teszi, mi alapján rangsorol, és jelzi, hogy egy adott szálláshely azért kerül előre a listán, mert fizet érte.
  • Egyértelművé teszi, ha egy árösszehasonlítás eltérő körülményekre vonatkozik (pl. dátum), és ezt a különbséget nem árkedvezményként tünteti fel.
  • Garantálja, hogy az árkedvezményként feltüntetett összegek valóban megtakarítást jelentenek, például a sztenderd tarifákhoz képest.
  • Feltünteti a fogyasztó által fizetendő teljes árat, az összes kötelező díjjal, illetékkel együtt, egyértelmű és átlátható módon.
  • A telt házas szálláshelyeket olyan helyen jeleníti meg a találati listán, ahol az a keresési kritériumokkal összhangban van.
  • Egyértelműen jelzi, hogy egy szálláshelyet magánszemély vagy professzionális cég üzemeltet.

A Booking.com döntése nem független attól, hogy 2020 január 17-től életbe lép az Európai Unióban az új fogyasztóvédelmi szabályozás, amely olyan területekre is fókuszál, mint a rövid idejű törvénysértés és a félrevezető reklámkampányok.

Az új rendszerben könnyebb lesz az egyes országok fogyasztóvédelmi hatóságai közötti együttműködés, különösen a félrevezető online gyakorlatokkal kapcsolatban.