A Nestlé diósgyőri csokoládéüzemében idén a karácsonyi szezonra közel kétezer tonna terméket állítottak elő, amely több mint 25 millió csokoládéfigurát jelent. A termelés volumene 11 százalékkal nőtt 2018 hasonló időszakához képest - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.

A vállalat tíz márkanév alatt 70 féle különböző terméket készít, amelyek közel 90 százaléka, több mint 1700 tonna exportra készült. A külföldre szállított termékek mennyisége tavalyhoz képest 13 százalékkal nőtt, immár 23 országba jutnak el.

A legnépszerűbbek idén is a mikulásfigurák,

amelyekből 19 országba szállítanak. 

Forrás: Flickr.com / Lee Carson

A téli csokoládéfigurák gyártása általában tavasszal kezdődik és szeptemberig tart, a karácsony előtti időszakban már húsvéti figurákat gyártanak. A karácsonyi szezonra készülve átlagosan 400 ember dolgozik a termelésben.

A Nestlé Hungária Kft. tavalyi értékesítésének nettó árbevétele 137 milliárd forint volt, az azt megelőző évben 126 milliárd forintot tett ki. A belföldi értékesítésből származó árbevétel 2018-ban 56 milliárd forint fölé emelkedett az előző évi 53 milliárd forintról. A vállalat adózott eredménye tavaly 4,6 milliárd forintra nőtt, egy évvel korábban 3,5 milliárd forintot tett ki.