Dél-Koreát nemzetközi összehasonlításban az egyik legsikeresebb országnak tartják a koronavírus elleni védekezésben. A fertőzés itt több mint 11 ezer ember ért el és 267 személy halálát okozta, ám a helyi hatóságok határozott fellépésének köszönhetően, az innovációiról ismert ország megkezdhette végül az óvatos lazításokat.
A dél-koreai nyitásban persze jelen vannak a társadalmi távolság tartására vonatkozó szabályok, ezt a hamar felkapottá vált kifejezést azonban a kormányzat a lazítások kapcsán igyekszik lecserélni a "mindennapi távolságtartásra", és kommunikációjában inkább ezt használja.
Így a mindennapi távolságtartást segítheti elő az a robotpincér is, amelyet Tedzson dél-koreai város kávézójában alkalmaznak.
"A robotok segíthetik az embereket abban, hogy odafigyeljenek a társadalmi távolság tartására a nyilvános helyeken" - mondta a hírügynökségnek Lee Dong-bae, a Vision Semicon nevű, okosmegoldásokat fejlesztő gyár kutatási igazgatója, amely a barista robotot egy állami hátterű intézettel közösen fejlesztette ki.
A szakember elmondta: a robot képes lebonyolítani a teljes kiszolgálási folyamatot a megrendeléstől a felszolgálásig, miközben a kávézóban az asztalokat úgy rendezték el, hogy egyrészt az elősegítse a távolságtartást a vendégek között, másrészt megkönnyítse a robok zökkenőmentes közlekedését.
A rendszer, mely tulajdonképpen egy kávékészítő és egy felszolgáló egységből áll, mintegy 60 különféle kávé elkészítésére képes a vendégek kívánsága szerint.
Ezen kívül kapcsolódhat más elektronikai eszközökhöz is, önvezető technológiája révén pedig képes meghatározni a mozgásához legoptimálisabb útvonalat.