Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja, az április elején elindult EMVITIS a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek. A digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak. Azaz, olyan projekteken, amelyek a mostani helyzetben a fennmaradást, később pedig a kilábalást támogatják.
Az EMVITIS felületén az elmúlt két hónapban már több mint 100 startup regisztrált, akik egy automatizált, mesterségesintelligencia-alapú előszűrést, majd egy szakmai minősítést követően kerülhetnek fel projektjeikkel a piactérre, azaz, a virtuális showroomba.
Eddig összesen 15 startup jutott el a showroomig, és jelenleg további öt, már előszűrt projekt vár bebocsátásra.
„Az elmúlt hetekben az első befektetések is megtörténtek: két startup esetében már megkezdődött a befektetési folyamat, további kettő esetében pedig úgynevezett opciós megállapodásról van szó" – mondta el Molnár Ferenc. Az EMVITIS Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy rekordidő, alig két hónap alatt sikerült megközelítőleg kétmilliárd forintnyi befektetést tető alá hozniuk. A befektető az egyik Jeremie-alapokat kezelő hazai tőkealap.
A befektetések egészségügyi és állategészségügyi területre, valamint digitalizációs és web alapú megoldásokat kínáló startupokba érkeznek, amelyek közül az egyik már korábban részesült első körös befektetésben más alapok részéről is.
Utóbbi egészen a konkrét beavatkozásig teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését.
Az opciózott startupok egyike személyre szabott vitaminkészítmény-adagolással piacra lépő, induló vállalkozás, a másik pedig a piackutatásokat valamint a marketing és értékesítési folyamatot megreformáló mesterségesintelligencia-alapú chatbot rendszer. Az egészségügyi prevenciós fókusz tehát az EMVITIS eredeti céljainak megfelelően szinte valamennyi befektetés esetében jelen van, illeszkedve a Virtuális Egészségközpont programba, amelynek társadalmi hatását már a Szerencsejáték Zrt, mint főtámogató is elismeri és szponzorációjával is erősíti – emelte ki Molnár Ferenc
Az EMVITIS felületén júniusban elindul a virtuális pitching megoldás is, amelynek segítségével az előminősített startupok közvetlenül – egy a televíziós műsorokból már ismert, rövid, 15 perces prezentáció, úgynevezett „elevator pitch" keretében – mutathatják be magukat a legnagyobb hazai tőkebefektetők képviselőinek. „Nagyon komoly lehetőséget, egyfajta gyorsítósávot jelent ez a startupoknak, mert olyan neves befektetőket és szakembereket sikerült megnyernünk a projektnek, akikhez hosszú hónapokba, vagy évekbe telne eljutni egy-egy induló vállalkozás ötletével" – hangsúlyozta Molnár Ferenc.
A háromfős befektetői grémiumban Kornis Gábor, a Finatech Capital Zrt. vezérigazgatója, Siklósi Zoltán, az Invescom Corporate Finance tanácsadó társaság vezérigazgatója és Makra Zsolt, a Singulab Zrt. befektetési igazgatója értékeli majd a startupokat. Egyszerre összesen négy, előzetesen kiválasztott startup vehet részt a virtuális pitchingen, és akár már az első alkalommal egymilliárd forintnyi befektetés találhat gazdára. A virtuális pitchingeken szakmai megfigyelőként részt vesz a Budapesti Értéktőzsde képviselője is.
Az EMVITIS-en már befektetőt talált, vagy befektetői opcióval rendelkező startupok és projektek között szerepel a Medicall, a VetCall, a Vitamio és a ValueBoard is.