Noha a kínai élelmiszerpiacon még mindig csupán egy szűk területet jelentenek a növényi alapú húsok, a helyi vállalatok már érzik a változást, és egyre lelkesebben csapnak le a lehetőségre. Az elmúlt időszakban ugyanis először az afrikai sertéspestis, majd a járvány is változtatott a kínai fogyasztói szokásokon, és egyre többen állnak át vegetáriánus alternatívákra – írja a Reuters.
Emellett több olyan nemzetközi nagyvállalat is betört már Kínába, amely húsmentes alternatívákban utazik.
Az amerikai Beyond Meat a múlt héten jelentette be, hogy megnyílik az első gyártókapacitása Sanghaj közelében, de a cég idén már egyezséget kötött a Starbucks-szal, hogy utóbbi forgalmazza a húsmentes termékeit Kínában.
Mindeközben olyan kínai vállalatok is igyekeznek betörni a piacra, mint a Zhenmeat. A pekingi székhelyű startup növényi alapú „húsgolyókat" gyárt, amelyek kísérleti jelleggel már kaphatók a kínai Hope Tree lánc pekingi üzleteiben. A vásárlók szerint a borsóból és szójafehérjéből készült „húsgolyóknak" olyan ízük van, mint a tofunak.
Utóbbi azért fontos, mert
a piackutatók hangsúlyozzák, a növényi alapú húsok jövője jelentős részben az ízeken fog múlni. Ezen dől el majd ugyanis, hogy a fogyasztók mennyire lesznek nyitottak az új termékekre.
Mindazonáltal a Zhenmeat alapítója és vezérigazgatója, Vince Lu a Reutersnek hangsúlyozta, a legnagyobb versenytársat egyértelműen a hagyományos húsipar jelenti. Vagyis valójában nem az olyan, már befutott szereplők jelentik az igazi kihívást, mint a Beyond Meat vagy az Impossible Foods, hanem a klasszikus hústermelők.