Egyre több startup csapna le a lehetőségre, hogy betöltse az űrt Indiában, melyet a TikTok betiltása eredményezett. Az egyik ilyen cég a Twitter által is támogatott ShareChat, amely 15 regionális nyelven érhető el a helyi felhasználók számára – írja a CNBC.
Az indiai kormány egyébként júniusban tiltotta be a kínai TikTokot, nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva, majd a ShareChat mindössze néhány napon belül el is indította a saját, Moj névre hallgató platformját.
A ShareChat társalapítója és vezérigazgatója, Ankush Sachdeva jelezte, igyekeztek azonnal lecsapni a lehetőségre, mivel látták, hatalmas űr keletkezett a rövid videókban utazó applikációk piacán.
A TikToknak egyébként több mint 200 millió felhasználója volt Indiában, vagyis érthető, hogy a startupok igyekeztek megszerezni ezeket a felhasználókat. A Moj jelenleg 80 millió aktív havi felhasználót tudhat maga mögött, akik átlagosan 34 percet töltenek el a platformon.
A ShareChat emellett a múlt héten jelentette be, hogy egy újabb finanszírozási körben 40 millió dollárt kaptak különböző befektetőktől – beleértve a Twittert is. A vállalat az alakulása óta eddig 264 millió dollárnyi befektetést szerzett.
A cég jelezte, a frissen befolyt tőke lehetővé teszi a további fejlesztéseket, például a saját mesterséges intelligencia csapat létrehozását. Emellett pedig a ShareChat szeretné kiterjeszteni az együttműködését a tartalomgyártókkal is.
A helyzet különös sajátossága azonban, hogy számos indiai technológiai startup, így a ShareChat mögött is vannak kínai befektetők. A ShareChatet például olyan kínai cégek támogatják, mint a Shunwei Capital, a Xiaomi vagy a Morningstar Venture Capital. Mindezt úgy, hogy az indiai kormány idén egyébként korlátozta az országba áramló kínai közvetlen működő tőke befektetéseket.