Bár az új megosztó szolgáltatásokat közvetítő vállalatok, mint az Uber, vagy a Lyft, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, azonban az alacsony áraik, valamint a nagy befektetéseik miatt nem termelnek valódi nyereséget.
Ráadásul a WeWork irodamegosztó vállalat sikertelen tőzsdére vitele, majd a sorozatos botrányok arra ösztönzik a kockázati tőkebefektetési társaságokat, hogy alaposan fontolják meg, mire is adnak pénzt.
Több befektető is úgy véli, hogy fordulópont várható – összegzi Kristen Ruby a Ruby Media Group elnöke és alapítója, aki hetente akár 40 dollárt (11 ezer forint) is költ ételkiszállításra, hozzátéve, hogy
amennyiben az árak növekedni fognak, akkor ügyfeleket veszíthetnek a cégek.
Az elmúlt évtizedben a befektetők milliárdokat költöttek induló vállalkozásokra, sikerük alapján ítélve meg őket, és abban reménykedtek hogy idővel majd profitot is termelnek, azonban ma már számos befektető attól tart, hogy talán soha nem térül meg a betett pénze.
Például az Uber és a Pinterest részvényeinek ára közel 30 százalékkal csökkent nyári legmagasabb szintjéhez képest, valamint a Slack Technologies tőzsdei debütálása is csalódást keltett.
A Canaccord Genuity szerint a Lyft és az Uber viteldíjai május óta átlagosan hat százalékkal emelkedtek, míg a Barclays New York városára vonatkozó elemzése szerint az autómegosztó szolgáltatások iránti kereslet rugalmatlan: amikor az egyes utak ára 23 százalékkal emelkedett, akkor ez csak tíz százalékos volumencsökkenést eredményezett.
A Lyft korábban bejelentette, hogy az árakat tekintve a racionalitásra helyezik a hangsúlyt, és várhatóan 2021 végére a vállalat jövedelmező lesz.
Novemberben a Morgan Stanley fogyasztói felmérése kimutatta, hogy az ételszállítóktól – mint a DoorDash vagy az Uber Eats – rendelők a promóciók és ajánlatok alapján döntik el, melyik szolgáltatást vegyék igénybe, és
a fogyasztók 36 százaléka mondta, hogy kizárólag egy platformot használ erre a célra.
Az ételkiszállítási szolgáltatások különösen a jövedelmezőség szempontjából problematikusak, a Morgan Stanley becslése szerint a megrendelések kétharmada hét dollár (2 ezer forint) alatt volt, ugyanakkor minden kiszállítás átlagosan öt dollárba (1.400 forint) kerül a cégnek. Ugyanakkor az áremeléssel a fogyasztók elpártolnának a cégektől.