Az egyre komolyabb harc miatt a streaming platformoknak előbb-utóbb dönteniük kell: vagy emelik az előfizetési díjakat, vagy beengedik a reklámokat. Az HBO Max várhatóan májusban debütál egy olyan piacon, ahol a konkurencia így is igen erős – összegzi a CNBC.

A Netflix, a Hulu és az Amazon Prime mellé tavaly becsatlakozott a Disney+ és az Apple TV+ streaming platform is.

IllusztrációForrás: AFP/Jasper Jacobs

A The Trade Desk és a YouGov reklámtechnikai társaság most közzétett felmérése szerint – amelyben mintegy 3 ezer fogyasztót kérdeztek meg – az amerikaiak 59 százaléka nem hajlandó többet fizetni havi 20 dollárnál (6 ezer forint) a streaming szolgáltatásokért, míg a válaszadók harmada ezt a limitet 30 dollárnál (9 ezer forint) húzza meg.

A fogyasztóknak ugyanakkor választaniuk kell, hogy melyik streaming platformra fizetnek elő, mivel ezek kizárólagosan birtokolják a filmeket és tévésorozatokat.

IllusztrációForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Rolf Vennenbernd

A Trade Desk felmérése szerint az amerikai fogyasztók 53 százaléka hajlandó lenne hirdetéseket megnézni minden második epizód után, ha ez csökkentené havi előfizetésük költségét, és a válaszadók 68 százaléka vállalná, hogy érdeklődésének megfelelő hirdetést néz, amennyiben így kevesebb reklám bukkanna fel.

Minden általam ismert felmérés szerint a fogyasztók utálják a hirdetéseket, de azt is gyűlölik, ha kevesebb pénzük van, vagyis sok ember választaná a hirdetések által támogatott platformokat" – nyilatkozta Jim Nail, a Forrester vezető elemzője.

IllusztrációForrás: Getty Images/2014 Getty Images/Pascal Le Segretain

A Needham elemzője, Laura Martin szerint a Netflix 2020-ban négymillió amerikai előfizetőt veszíthet az Apple és a Disney olcsóbb streaming szolgáltatása miatt. A Netflix havi előfizetési díja az észak-amerikai régióban 13 dollár (3.800 forint), míg a Disney+ szolgáltatásáért 7 dollárt (2 ezer forint) kell fizetni havonta.

Ugyanakkor a Netflix még így is óriási előnnyel bír versenytársaival szemben.

A Parks Associates kutatásából kitűnik, hogy az USA háztartásainak harmada ingyenes, hirdetés alapú streaming szolgáltatást használ, szemben az egy évvel korábbi 24 százalékkal. Brandon Riney, a Parks kutatója szerint a fogyasztók egyre inkább a hirdetések által támogatott streaming szolgáltatások felé fordulnak.